آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۴۶
راه بلد
۱۰
حیات وحش

زمستان آمد

با حیات وحش مهربان باشیم

حالاکه فصل سرما فرا رسیده است و شما هم قصد سفر کرده اید ممکن است در دامنه کوه ها، حاشیه شهر ها و نزدیک روستا ها با حیوانات وحشی روبه رو شوید، اما نترسید! اول مطلب ما را که به توصیه یک فعال محیط زیست است بخوانید تا بدانید در صورت مواجهه با چنین پدیده ای چکار کنید، بهتر است...

به گفته فرشاد اسکندری، حیوانات وحشی ای که ممکن است شما در دامنه کوه ها و حاشیه شهر ها و روستا ها ببینید اغلب حیوانات پیر یا مصدومی هستند که قادر نیستند در این سرمای زمستانی مایحتاج حیاتی و غذای خودشان را تامین کنند، به علاوه این که در ارتفاعات پوشیده از برف علوفه برای خوردن پیدا نمی شود و آنها مجبورند به زباله های شهری یا روستا ها و دامنه کوه ها پناه بیاورند تا چیزی برای خوردن پیدا کنند.

مطمئن باشید آنها هم اصلا دوست ندارند با شما رودررو شوند، پس به جای این که باعث استرس شان شوید یا بترسید و بخواهید آنها را با اذیت و آزار از خود برانید سعی کنید با آنها مهربان باشید. حیوانات تنها در صورتی به شما حمله می کنند که باعث اضطراب شان شوید، بنابراین به محض مشاهده حیوانات وحشی تلاش کنید خیلی آهسته و بی سر و صدا و بدون ترساندن جانور از اطراف آنها دور شوید و در صورت درگیری به جای کشتار حیوانات که بعضی از آنها گونه های کمیاب و نادر اقلیم کشورمان هستند تلاش کنید تنها حیوان را دفع کرده و خود را به مکان امنی برسانید و از جانور دور شوید.