آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۴۶
دین و اندیشه
۱۲

روی خط خبر

بررسی راه حل مسئله شرور در آموزه های وحیانی اسلام

نشست «راه حل مسئله شرور در آموزه های وحیانی اسلام» با سخنرانی دکتر علی افضلی امروز(دوشنبه) در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه اسلامی برگزار می شود. علی افضلی، عضو هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و مترجم اعتراضات دکارت و فرهنگ فلسفه دکارت، نزد دانشجویانش به اعتراض های جدی و عمیقش به فلسفه اسلامی شهره است.او طی دوسال پیش در دو نشست به این موضوع پرداخته است، در نشست اول استدلال های اساسی فیلسوفان اسلامی مبنی بر عدمی بودن شر را به چالش کشاند و در نشست دوم به بررسی این موضوع که «آیا شرور لوازم ذاتی ماده اند؟» پرداخت.افضلی معتقد است که شرور مخلوق مستقیم خدایند، برخی مفروضات اساسی فلسفه اسلامی دچار اشکال های جدی اند و دلیل و حکمت وجود شر را تنها از خود خدا باید شنید و لاغیر.در نشست سوم بررسی مسئله شر که امروز (دوشنبه) برگزار خواهد شد، افضلی «راه حل مسئله شرور در آموزه های وحیانی اسلام» را بررسی خواهد کرد.

نشست «دین، سبک زندگی و علوم انسانی» برگزار می شود

دومین نشست از سلسله نشست های «دین، سبک زندگی و علوم انسانی» امروز(دوشنبه) برگزار می شود. دانشکده ادبیات دانشگاه تهران میزبان دومین نشست«دین، سبک زندگی و علوم انسانی» است که امروز با سخنرانی حجت الاسلام محمد کاویانی، عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، برگزار می شود. گفتنی است نخستین نشست از سلسله نشست های سبک زندگی و علوم انسانی 29 آبان ماه، با حضور دکتر ابراهیم فیاض، عضو هیات علمی دانشگاه تهران برگزار شده بود.

حضور مجمع جهانی تقریب مذاهب در نمایشگاه کتاب دوحه با 400 عنوان کتاب

انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب در سومین نمایشگاه کتاب دوحه با 400 اثر به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی استانبولی حضور دارد. ولی الله نیکی ملکی، مدیر انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در سومین نمایشگاه کتاب دوحه که از 22 آذرماه تا 2 دی ماه در شهر دوحه برپا می شود، متاسفانه موسسات انتشاراتی ایران حضور کمرنگی در نمایشگاه دارند.