آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۰
جامعه
۱۷

ایرانیان خارج از کشور می توانند صاحب «فرزندخوانده» شوند

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی از تصویب قانون «حمایت از کودکان و نوجوانان» در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و ارسال آن به صحن مجلس خبر داد.

محمد نفریه در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر این که اکثر ایرادها و انتقادهای شورای نگهبان به این قانون رفع شده است، اظهار امیدواری کرد، این قانون با تائید صحن علنی مجلس و شورای نگهبان اجرایی شود.

وی در ادامه با بیان این که 85 درصد از کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی را نمی توان به سایر خانواده ها واگذار کرد، خاطرنشان کرد: با تصویب این قانون در روند فرزندخواندگی تسهیلاتی ایجاد می شود.

نفریه یادآور شد: قانون حمایت از کودکان و نوجوانان قوانین پراکنده در حوزه کودکان و نوجوانان را تجمیع می کند و بدین ترتیب می توان تعداد زیادی از فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی را به فرزندخواندگی سپرد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: بدین ترتیب زنان تنها، خانواده های دارای یک فرزند و ایرانیان خارج از کشور نیز می توانند دارای فرزندخوانده شوند.نفریه همچنین تاکید کرد: در این قانون برای واگذاری کودکان به خانواده های امین موقت نیز تسهیلاتی پیش بینی شده است. به گفته وی، در 380 مرکز شبانه روزی سازمان بهزیستی در سراسر کشور، بیش از 9000 کودک و نوجوان نگهداری می شوند.