آرشیو شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

اقتصاد قدیمی و مدرن در شبکه 4

«آموزش تعاون» عنوان برنامه جدیدی است که بزودی از شبکه چهار پخش می​شود.

مهدی محمدی تهیه کننده این برنامه به «جام جم» گفت: این برنامه یک مجموعه آموزشی با موضوع اقتصاد تعاون است که در 160 قسمت 30 دقیقه ای به آموزش اقتصاد تعاونی می پردازد.

وی افزود: «آموزش تعاون» یک برنامه استودیویی است که دو مجری کارشناس و 50 کارشناس اصلی دارد که بر اساس موضوع برنامه تغییر می کنند. محمدی ادامه داد: جعفر عسگری و علی اکبر احمدی، مجری های برنامه هستند و سعی کردیم از صاحب نظران با سواد و موجه ای که عموما از استادان دانشگاه هستند به عنوان کارشناس برنامه بهره ببریم.

این تهیه​​کننده با اشاره به دکور متفاوت این برنامه گفت: دکور به دو بخش سنتی و مدرن تقسیم شده است. در بخش سنتی یک دفتر کار قدیمی و کلاسیک با ابزاری همچون ماشین تایپ، رادیو لامپی و چرتکه مشاهده می شود و در بخش جدید، دفتری با نشانه های مدرن همچون لب تاپ، ماشین حساب و... دیده می شود که در هر کدام از این دکور ها افرادی هم به عنوان بازیگر حضور دارند. البته این بازیگران دیالوگی نمی گویند، بلکه جوان ها در دفتر مدرن و مسن ها در دفتر کلاسیک تنها مشغول به کار هستند.

محمدی که چندی پیش برنامه «تعاونی 4» را برای شبکه چهار تهیه کرده بود، درباره تمایز این برنامه با «آموزش تعاون» گفت: یکی از انتقادهایی که به برنامه «تعاونی 4» می شد، این بود که در این برنامه مباحث علمی جایی ندارد و کارشناسان علمی در آن حضور ندارند، ولی ما در آموزش تعاون سعی کردیم علاوه بر جبران این مشکل و با ساختاری متفاوت مباحث کارشناسی و علمی تعاون و همیاری را در کشور مطرح و آن را به عنوان اقتصادی سنتی و مدرن در میان همه اعضای جامعه تقویت کنیم.