آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۳
ایران زمین
۱۵
شهرها و جاذبه ها

کوهرنگ؛ قطب گردشگری زمستانی

بارش برف قابل توجه در شهرستان کوهرنگ، این منطقه را به یکی از زیباترین مناطق گردشگری زمستانی کشور تبدیل کرده است.

به گزارش مهر، منطقه چهارمحال و بختیاری با اقلیم متنوع دارای جاذبه های گردشگری است و شهرستان کوهرنگ به دلیل چشمه سارهای متعدد چون چشمه دیمه، چشمه سرداب، چشمه مروارید، چشمه آب معدنی کوهرنگ و دیدنی های طبیعی همچون تونل کوهرنگ، آبشار شیخ علی خان، پیست اسکی و... شهرت بسیار دارد.

این شهرستان همه ساله در فصل زمستان شاهد ورود خیل مسافران است و امسال نیز به خاطر بارش مناسب برف در این شهرستان، تعداد ورود مسافران و گردشگران روز به روز در حال افزایش است. هم اکنون بارش برف در کنار آبشار تونل کوهرنگ جاذبه بسیار زیبایی ایجاد کرده که مسافران این منطقه ساعت ها به مشاهده آبشار می پردازند. نزدیکی جاذبه های گردشگری به هتل های محل اقامت مسافران از ویژگی هایی ممتاز این منطقه است.

آبشار تونل کوهرنگ در فاصله بسیار کمی با سه هتل این شهرستان قرار دارد و نمای آبشار در دید سه هتل شهر چلگرد کوهرنگ قرار دارد و حتی با پای پیاده می توان از هتل ها تا کنار آبشار پیاده روی کرد. چشمه دیمه که یکی از چشمه های بزرگ استان و کشور است، در اصل یکی از سرشاخه های اصلی زاینده رود محسوب می شود.

یک کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری نیز با بیان این که شهرستان کوهرنگ یکی از قطب های ورزش های زمستانه در کشور به شمار می رود، گفت: سالانه تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از سراسر کشور برای اسکی و تیوپ سواری به این منطقه سفر می کنند. معاون فرماندار کوهرنگ نیز در این خصوص در گفت وگو با مهر اظهار کرد: سه هتل قصر احمد، زردکوه و هتل کوهرنگ در این شهرستان آماده ارائه خدمات به مسافران است.

اسکندر کریمی افزود: تمام جاده ها و محور های ارتباطی این شهرستان باز است و مشکلی برای ورود مسافران به شهر چلگرد وجود ندارد. تمام شرایط و تمهیدات برای راحتی مسافران به این منطقه اندیشیده شده است و مسافران برای اقامت در این شهرستان مشکلی نخواهند داشت.

شهرستان کوهرنگ یکی از قطب های چهارفصل گردشگری کشور است که در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.