آرشیو دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۴
جهان
۶

حمله موشکی طالبان به فرودگاه شهر پیشاور پاکستان

چند وقتی بود که کمتر خبر انفجار انتحاری در نقاط مختلف پاکستان از سوی رسانه ها گزارش می شد، اما بنا به اعلام منابع خبری، فرودگاه شهر پیشاور تازه ترین مکانی است که هدف چنین حملاتی قرار می گیرد.

به گزارش فارس، در جریان حملات انتحاری و موشکی شنبه شب به فرودگاه بین المللی شهر پیشاور، دست کم 9 نفر از جمله پنج عامل انتحاری کشته و بیش از 50 نفر دیگر از جمله کودکان، زنان و سالخوردگان زخمی شدند. به گفته منابع امنیتی پاکستان، در مجموع پنج راکت به فرودگاه بین المللی شهر پیشاور شلیک شد که از این تعداد، سه راکت به ساختمان اصلی فرودگاه اصابت کرد و دو راکت دیگر نیز به مناطق مسکونی اطراف این فرودگاه خورد.

گزارش ها حاکی از آن است که چند عامل انتحاری در حالی که جلیقه های ضدگلوله به تن داشتند، با استفاده از دو خودرو که مجهز به سلاح های اتوماتیک، خمپاره و مواد منفجره بود، سعی کردند خود را به ساختمان فرودگاه نزدیک کنند که در این حین با نیروهای امنیتی درگیر شدند. گفته می شود، نیروهای امنیتی این فرودگاه را محاصره کرده و تعداد زیادی از پروازهای آن نیز لغو شد.

از سوی دیگر، سید نوید قمر، وزیر دفاع پاکستان صبح دیروز ضمن اعلام این که عملیات نیروهای امنیتی این کشور برای پاکسازی فرودگاه بین المللی شهر پیشاور همچنان ادامه دارد، تاکید کرد که تمامی هواپیماهای موجود در این فرودگاه سالم است. ساعاتی پس از این حمله موشکی، احسان الله احسان، سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد این گروه مسئولیت این حمله را به عهده می گیرد. سخنگوی گروه طالبان در تماسی تلفنی با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: ما این حملات را انجام داده و در آینده نیز حملات مشابه دیگری در این فرودگاه انجام خواهیم داد.

میان افتخار حسین، وزیر اطلاع رسانی ایالت خیبر پختون خواه نیز در مصاحبه با خبرنگاران ابراز کرد: طالبان در عملیات خود شکست خورده اند، زیرا اقدام بموقع نیروهای امنیتی سبب شد هواپیماهای مسافربری سالم بماند.