آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۸
جامعه
۲۱

سامانه پیامکی 201490 آماده اطلاع رسانی کمبودهای دارویی

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو از راه اندازی سامانه اطلاع رسانی کمبودهای دارویی 201490 خبر داد و افزود: با بهره مندی این سامانه جلوی سردرگمی بیماران برای یافتن داروی کمیاب خود در داروخانه های پایتخت گرفته می شود.

سعدالله پرویزی به ایسنا گفت: این سامانه در حال حاضر در استان تهران فعال است، اما معاونت های غذا و داروی سایر استان ها می توانند با اعلام آمادگی از آن بهره برداری کنند. وی با تاکید بر این که این سامانه جلوی سردرگمی مراجعان به داروخانه ها را خواهد گرفت، درباره نحوه استفاده از آن بیان کرد: همشهریان تهرانی باید ابتدا یک پیامک بدون متن را به 201490 ارسال کنند؛ پس از آن پیامکی حاوی دستورالعمل های لازم پیرامون نحوه ارسال نام دارو برای آنها فرستاده می شود.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: این سامانه پس از جستجو در فهرست داروهای موجود در هر یک از داروخانه ها، فهرست دو داروخانه که نزدیک ترین فاصله را با فرد دارند، در اختیار وی قرار می دهد تا بتواند با مراجعه به آنجا داروی خود را دریافت کند.

پرویزی در باره اطلاعات دارویی این سامانه نسبت به داروهای تولید داخل و داروهای وارداتی افزود: تفاوتی درخصوص داخلی یا خارجی بودن دارو وجود ندارد و این سامانه اطلاعات مربوط به هر دارویی که دچار کمبود شده باشد را در اختیار مخاطب قرار می دهد.