آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۹
سیاسی
۲

نظام قضای اسلامی می تواند در مناسبات با کشورهای مستقل، کارآمدی خود را نشان دهد

آملی لاریجانی: حقوق بشر، ابزار غرب علیه کشورهای مستقل است

رئیس قوه قضاییه نگاه کشورهای شرقی به مقوله حقوق بشر را نگاهی مناسب و انسانی و متفاوت از نگاه متناقض و دوگانه غربی ها دانست و گفت: متاسفانه غربی ها نگاه کاملادوگانه ای به مقوله حقوق بشر دارند و از آن به عنوان ابزاری علیه کشورهایی که وابسته به آنها نیستند، استفاده می کنند.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که در کشورهای مشرق زمین مقوله حقوق بشر از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: در جمهوری اسلامی ایران به طور میانگین هر دو سال یک بار انتخابات مردمی برگزار می شود که نتیجه آن روی کار آمدن دولت ها و مجالس با گرایش ها و نگاه های سیاسی متفاوت است، در حالی که برخی کشورهای منطقه حتی یک بار نیز رنگ هیچ انتخاباتی را به خود ندیده اند و با این حال مورد حمایت کشورهای مدعی دموکراسی و حامی حقوق بشر هستند.

وی که در دیدار رئوف حکیم، وزیر دادگستری کشور سریلانکا صحبت می کرد، با تاکید بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر کشورهای مشرق زمین درخصوص مباحثی مانند حقوق بشر گفت: نحوه تعامل سریلانکا با ایران در مجامع بین المللی نظیر جنبش عدم تعهد و در بحث های حقوق بشری بسیار مناسب و درخور تقدیر است و امیدواریم در زمینه مسائل حقوقی و قضایی نیز شاهد گسترش هرچه بیشتر روابط و تعامل میان دو کشور باشیم.

آیت الله آملی لاریجانی به نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران سابقه ای طولانی در اجرای نظام قضایی مبتنی بر مباحث اسلامی دارد و معتقدیم که این نظام قضای اسلامی می تواند در مناسبات حقوقی و قضایی با کشورهای مستقل، کارآمدی خود را نشان دهد.

رئوف حکیم نیز با اشاره به جنایت های حقوق بشری غربی ها، تعامل هرچه بیشتر کشورهای شرقی در شناساندن نگاه حقوق بشرانه این کشورها را خواستار شد.