آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۹
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

تصویر زن گیلک به روایت فاطمه گودرزی

فاطمه گودرزی در سریال «اتاقی روی تپه»، نقش یک زن روستایی را به عهده گرفته است. او درباره این نقش به جام جم گفت: نقش مادری را بازی می کنم که همسرش را از دست داده و یک دختر هجده ساله و یک پسر پانزده ساله دارد.

وی ادامه داد: این مادر بسیار محکم و بااراده است و تلاش می کند که برای فرزندانش، هم مادری کند و هم پدری. پسر این زن تلاش می کند به هر قیمتی که شده مسئولیت خانواده را به عهده بگیرد و به آرزوها و خواسته هایش برسد و این زن بدون این که پسرش متوجه شود تا آنجاکه می تواند به او کمک می کند.

گودرزی افزود: او هوای فرزندانش را دارد و پنهانی از آنها حمایت می کند. شاید ظاهری سرد و مغرور داشته باشد، اما خیلی احساساتی و کاملامهربان است.

این بازیگر ادامه داد: صحنه آغازین «اتاقی روی تپه» از مراسم چهلم همسر این زن آغاز می شود و در حال حاضر دوهفته است که در منطقه لاهیجان، تصویربرداری را آغاز کرده ایم.

وی درباره لهجه خود در این سریال گفت: لهجه این زن گیلک است و به غیر از مشاور لهجه، از بازیگران نقش دختر و پسرم در این سریال که اصالتا گیلکی هستند نیز کمک زیادی در اصلاح لهجه می گیرم. البته سعی کردیم تا حدی با گویش گیلکی حرف بزنیم که برای بینندگان قابل فهم باشد.

گودرزی اضافه کرد: گریم این زن روستایی کاملاساده است؛ گریم هم جوری طراحی شده که او پیرتر از سن اش به نظر بیاید تا آثار سختی ها و مشکلات بر چهره او مشخص باشد.

«اتاقی روی تپه» را داریوش یاری در 15 قسمت 45دقیقه ای کارگردانی می کند. ماجرای این سریال روایت خانواده ای است که سرپرستشان را از دست داده اند و تنها پسر خانواده تلاش می کند تا برای کسب درآمد و تامین معاش خانواده، خانه مخروبشان را محلی برای جذب توریست تبدیل کند و...

مهران رجبی، همایون ارشادی، رحیم نوروزی، زیبا بروفه، عباس آتش سرو، مانا پاک سرشت، امیر نوری، امین امینی و... از دیگر بازیگران این سریال هستند.