آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۹
فرهنگ و هنر
۵

سایت آمازون 10 کتاب پرفروش سال 2012 را اعلام کرد

2012؛ سالی بد برای داستان و رمان

سایت معروف و پر مخاطب آمازون که به موضوع کتاب اختصاص دارد روز گذشته در حالی فهرست ده کتاب پرفروش سال 2012 را اعلام کرد که سردبیر این سایت امسال را سال بد فروش داستان و رمان خواند.

به گزارش ایبنا و به نقل از هافینگتون پست، سارا نلسون سردبیر سایت آمازون، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: امسال واقعا سال بدی برای رمان بود و خوانندگان آمازون در این زمینه، آثار چندانی برای مطالعه نداشتند.

سه گانه «پنجاه طیف خاکستری» نوشته ای.ال.جیمز در رتبه نخست تا سوم پر فروش های سال 2012 قرار دارد و در مکان چهارم کتابی از گیلیان فلین با عنوان «دختر رفته» قرار گرفته است، کتابی که هفته ها در فهرست پرفروش های نیویورک تایمز نیز جای داشت.

کتاب «روز سخت» نوشته مارک اوون درباره دستگیری اسامه بن لادن نیز پنجمین مکان را به خود اختصاص داده است. این کتاب که با وجود مخالفت پنتاگون منتشرشد، با اقبال زیاد مردم روبه رو شد و همان زمان در صدر فروش آمازون جای گرفت. این کتاب در یازدهمین سال رویداد یازدهم سپتامبر تنها در هفته اول انتشار، 253 هزار نسخه فروش کرد.

«معامله ازدواج» نوشته جنیفر پرابست و «به تو باز می گردد» نوشته سیلیوا دی دیگر کتاب های پرفروش سال 2012 هستند که در مکان ششم و هفتم جای دارند. جدیدترین کتاب جان گریشام با عنوان «قاچاقچی»، «جیکوب حامی» نوشته ویلیام لندی و «بیگناه» نوشته دیوید بالداچی دیگر کتاب های پرفروش سال 2012 در فهرست ده کتاب برتر آمازون هستند.