آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۹
جامعه
۱۷

افزایش 18 درصدی حقوق سال آینده بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این که تا 15 روز آینده مطالبات پزشکان، داروخانه ها و مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود، گفت: حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از فروردین سال آینده 18 درصد افزایش می یابد.

به گزارش فارس، سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران درباره مطالبات داروخانه ها، پزشکان و مراکز درمانی افزود: بودجه پرداخت مطالبات داروخانه ها، پزشکان و مراکز درمانی آماده است و به ادارات کل ابلاغ می شود. مرتضوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش حقوق مستمری بگیران حداقل بگیر اظهار کرد: سال آینده حداقل 18 درصد به حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور اضافه می شود و به مستمری بگیرانی که حقوق آنها حداقل یکصد هزار تومان افزایش نیافته است، یکصد هزار تومان اضافه خواهد شد. به گفته وی همچنین پیشنهاداتی برای افزایش حقوق بازنشستگان حداقل بگیر به 700 هزار تومان نیز مطرح شده که در حال پیگیری است.

مرتضوی گفت: طی ماه های گذشته در پایان هر ماه برای پرداخت مستمری بازنشستگان با مشکلاتی مواجه می شدیم و شرایط تامین اجتماعی از سال 87 تاکنون به گونه ای بوده است که حقوق و مستمری بازنشستگان در هر ماه از محل وصول درآمد حق بیمه در همان ماه پرداخت می شد و تامین آن در آخر ماه با مشکلاتی مواجه بود که این موضوع برای سازمان و حتی از نظر امنیت پایدار کشور نیز قابل قبول نبود.

وی از ابلاغ دستور ویژه برای رفع این مشکل و فراهم شدن ذخیره احتیاطی حداقل شش ماهه برای پرداخت های تامین اجتماعی خبر داد و افزود: طی مدت دو تا سه ماه گذشته که این دستور ابلاغ شد، درحال حاضر ذخیره احتیاطی تامین اجتماعی به اندازه ای است که درصورت وصول نشدن هرگونه درآمد در این سازمان، پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان به مدت یک سال ذخیره شده و در این رابطه مشکلی نخواهیم داشت.

مرتضوی همچنین پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی را از دیگر اقدامات قابل توجه برشمرد و گفت: طی 15 روز آینده، بدهی سازمان تامین اجتماعی به تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد ازجمله داروخانه ها، پزشکان و مراکز تصویربرداری تسویه می شود.