آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۹
ایران زمین
۱۵

سیل در خوزستان

بارش شدید باران در دو روز گذشته در استان خوزستان باعث جاری شدن سیل در برخی شهرهای استان از جمله اندیمشک و دزفول شد.

بر اثر وقوع سیل که خساراتی نیز به بار آورد برخی راه های ارتباطی از جمله پل کوی نیروی اندیمشک مسدود و رفت و آمد شهروندان با اختلال همراه شد. تعدادی از کشاورزان و عشایر دزفول نیز در محاصره سیلاب قرار گرفتند که با کمک نیروهای امدادی نجات یافتند.

فرماندار اندیمشک در مورد جاری شدن سیل در مناطق مختلف شهر و روستایی اندیمشک گفت: این سیل خسارت شدیدی به مزارع کشاورزی وارد کرده است.

خداداد محمدی افزود: بارش بی امان و شدید باران در شهرهای اندیمشک باعث جاری شدن سیلاب شده و برخی از مناطق شهری در اندیمشک نیز دچار آبگرفتگی شده است.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای این مناطق خاطرنشان کرد: آب و گل و لای فراوان به زیرزمین های خانه ها در این مناطق نفوذ کرده است و به این دلیل مشکلاتی برای شهروندان به وجود آمده است.در همین حال، مدیرعامل سازمان آتش نشانی دزفول از تخریب سه منزل مسکونی در شهر دزفول بر اثر بارش باران خبر داد.

مرتضی همایون نسب افزود: بارش بی امان باران باعث شده کانال متروکه موجود زیرخانه های خیابان انقلاب پر از آب شود و همین امر باعث تخریب این واحدهای مسکونی شده است. در این حوادث و تخریب خانه ها کسی جان خود را از دست نداده و تنها خسارات مالی بوده است.

رودخانه دز نیز در شهرستان دزفول با افزایش میزان بارش های باران طغیان کرد، به طوری که مشکلات زیادی برای مردم این شهرستان به وجود آورد.

فرماندار دزفول در این باره اظهار کرد: دبی رودخانه دز همیشه 20 متر مکعب در ثانیه بوده که به دلیل افزایش بارش ها این دبی افزایش چشم گیری داشته است.

عبدالرضا احسانی نیا با اشاره به بروز مشکلاتی برای مردم در شهرستان دزفول به ویژه مناطق روستایی تاکید کرد: در مناطق روستایی شهرستان دزفول به دلیل طغیان رودخانه، روستاییان در محاصره سیلاب قرار گرفته اند.