آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۹
ورزش
۱۸

حدادی در باشگاه صدتایی های دوومیدانی دنیا

سال خوب دوومیدانی ایران که با کسب ده سهمیه ورودی المپیک لندن همراه شده بود، با قرار گرفتن ده نفر از ملی پوشان در جمع یکصد دونده برتر سال دنیا و همچنین قرار گرفتن احسان حدادی در باشگاه صدتایی های دوومیدانی تکمیل شد.

براساس تازه ترین رده بندی اعلام شده از سوی موسسه بین المللی رده بندی دوومیدانی، احسان حدادی دارنده مدال نقره المپیک هم اکنون با 1327 امتیاز نه تنها در مکان سوم پرتاب دیسک دنیا قرار گرفته، بلکه در میان همه دوومیدانی کاران دنیا در مواد مختلف جایگاه هشتاد و یکم را به خود اختصاص داده است. نکته حائز اهمیت این است که احسان حدادی نخستین دوومیدانی کار ایران است که به جمع یکصد دوومیدانی کار برتر دنیا در بین تمام مواد رسیده و این نشان از جایگاه بالای او دارد.

همچنین رضا قاسمی که رکورد دوی صد متر ایران را به 10 ثانیه و 24 صدم ثانیه کاهش داد در جایگاه هفتادم، مریم طوسی در دوی 400 متر در رده شصت و ششم، محمد ارزنده در رده چهل و چهارم ماده پرش طول، کیوان قنبرزاده در رده چهل و چهارم پرش ارتفاع، روح الله عسگری در رده نود و سوم ماده 110 متر با مانع، محمود صمیمی در رده چهل و سوم پرتاب دیسک، امین نیکفر در جایگاه هشتاد و سوم پرتاب وزنه، کاوه موسوی در رتبه شصت و پنجم پرتاب چکش و لیلارجبی در رده چهلم پرتابگران وزنه دنیا قرار گرفته است.