آرشیو سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۱
حوادث
۱۹

شلیک پلیس به سارقی که در جهت خلاف خیابان فرار می کرد

سارق حرفه ای که پس از سرقت خودروی نیسان و ژنراتور برق در حال فرار بود، با شلیک پلیس، مجروح و دستگیر شد.

سرهنگ کیقباد امیری راد، سرپرست کلانتری 126 تهرانپارس در این باره گفت: بامداد دیروز ماموران کلانتری 126 تهرانپارس در حال گشتزنی در خیابان استخر متوجه شدند یک دستگاه خودروی نیسان به صورت خلاف جهت در این خیابان در حرکت است و فردی از یکی از درهای آن آویزان شده و با فریاد از مردم کمک می خواهد.

وی افزود: بلافاصله تیم گشت کلانتری به تعقیب این خودرو پرداخت و با توجه به این که امکان داشت راننده خودرو فرد آویزان را با کوبیدن به اطراف مصدوم کند، ماموران تیر هوایی شلیک کردند تا بتوانند راننده را متوقف کنند، اما راننده بدون توجه به دستور و شلیک پلیس به فرار خود ادامه داد.

سرهنگ امیری راد خاطرنشان کرد: این تعقیب و گریز ادامه داشت تا این که راننده به یکی از خیابان های فرعی محله استخر تغییر مسیر داده و به خاطر سرعت بالاو عدم تعادل در کنترل خودرو، به یک خودروی سواری سفید برخورد کرد و متوقف شد. در این هنگام راننده از خودرو پیاده شده و در حالی که با قمه افراد حاضر در محل را تهدید می کرد، سعی داشت از دیوار یک ساختمان بالابرود که ماموران با شلیک به پایش، او را دستگیر کردند.

سرپرست کلانتری 126 تهرانپارس تصریح کرد: این متهم که اسعد نام داشت، بازداشت و با هماهنگی اورژانس به بیمارستان منتقل شد که پس از بهبود نسبی تحت بازجویی قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر سرقت خودروی نیسان و یک دستگاه ژنراتور تولید برق به ارزش ده میلیون تومان اعتراف کرد.

وی یادآور شد: فردی که از خودرو آویزان بود، مالک خودرو و ژنراتور بوده که هنگام سرقت متوجه سارق شده و سعی کرده با آویزان شدن از خودرو، جلوی او را بگیرد که موفق نشده و پس از چند دقیقه خودرو را رها کرده است. متهم پس از بهبود کامل به دادسرای ناحیه چهار رسالت معرفی شد.