آرشیو چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۲
جهان
۶

حمایت اسقف اعظم بیت المقدس از تشکیل کشور فلسطین

هزاران مسیحی از سراسر جهان در مراسم کریسمس در بیت لحم، زادگاه حضرت عیسی مسیح (ع) شرکت کردند. اسقف اعظم بیت المقدس در پیام کریسمس خود آرزو کرد که دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل تشکیل شود و از جنگ داخلی در سوریه ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایسنا، برگزاری مراسم کریسمس در بیت لحم برای بسیاری از مسیحیان جهان جشنی کاملاویژه و متفاوت است.

کلیسای المهد بیت لحم در منطقه باختری رود اردن قرار دارد و در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطین است. این کلیسا جزو میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

هزاران مسیحی، مسلمان و یهودی پیش از رسیدن دسته های زائران در میدانی در مقابل کلیسای زادگاه حضرت مسیح (ع) تجمع کرده بودند. فضای شادی و سرور در این میدان حاکم بود و از هر سو گروه هایی از کشورهای مختلف به زبان های متفاوت سرود و آواز می خواندند.

فواد توال، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک در پیام کریسمس خود گفت که از خشونت های اخیر میان رژیم صهیونیستی و فلسطین در نوار غزه بسیار متاثر است.

توال ابراز امیدواری کرد که در دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا، سرانجام طرح «ایجاد دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل» محقق شود.

وی افزود: راه تشکیل کشور فلسطین، راهی طولانی است و تلاشی متحد را می طلبد.

فواد توال در اقدامی نمادین، پیشگامی دسته ای از زائران را بر عهده داشت که از بخش قدیمی بیت المقدس به سمت بیت لحم راه افتادند و در این مسیر، از حصار جداکننده اسرائیل از مناطق فلسطینی و نیز از ایست های بازرسی که اسرائیل ایجاد کرده، عبور کردند.