آرشیو پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۳
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

رئیس جمهور از شهدای هنرمند تجلیل کرد

نخستین یادواره شهدای عرصه هنر با عنوان «جلوه جمال» روز گذشته با حضور رئیس جمهور، وزیر ارشاد و جمعی از هنرمندان پیشکسوت در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم احمدی نژاد با بیان این که هنرمندی و شهادت دو جلوه بسیار متعالی از حقیقت انسان است، گفت: همه این عالم و اساس خلقت آن زیبایی است و هستی منهای زیبایی، بی معناست و کسی که اثری از زیبایی ندارد، وجود ندارد.

رئیس جمهور بالاترین هنرمندی ها را ترسیم زیبایی های انسانی عنوان و اظهار کرد: بالاترین زیبایی، زیبایی های روحی و کمالی انسان است؛ آنجایی که یک جوانمردی، گذشت، وفاداری، پاکی، صداقت و عظمت روح انسان به تصویر کشیده می شود و هنرمندان عزیز ما با خلق صحنه ها، تفاوت ها و برجسته سازی ها به دنبال معرفی زیبایی های روحی انسان هستند. هنرمندی، جز برجسته کردن و بازتاب دادن عظمت ها و زیبایی های روحی انسان نیست.

پس از او، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این محفل از شهادت باید گفت یا از هنر؟! یا از هنر شهادت؟! و شاید گاهی هم از شهادت هنر! هنر شاهد معتبر و معتمدی است. کسی که بی غسل شهادت نرود جانب میدان، بی تردید در هنرش، غل و غش نمی بینی. زلال زلال است.

در بخش دیگری از این مراسم، محمود احمدی نژاد، وزیر ارشاد، معاون هنری، داوود رشیدی، داریوش ارجمند، محمد شیری و... برای تجلیل از شهدای عرصه هنر روی صحنه آمدند.

پس از تجلیل از خانواده شهیدان عباس میرزایی و عبدالمجید فراهانی، از هنرمند پیشکسوت حمیدرضا سهیلی در عرصه خوشنویسی تجلیل شد.

محسن گلبن حقیقی (نقاشی)، محسن قیصری (مستندساز)، شهید کشوری (نقاشی)، سعید جان بزرگی (عکاس)، امیر شریف اشرف (کاتب قرآن)، حجت الاسلام والمسلمین رضا سنگی (کاتب قرآن) و گل علی بابایی (نویسنده و پژوهشگر انقلاب) از جمله هنرمندان پیشکسوت و شهدایی بودند که در این مراسم تجلیل شدند.

در انتهای این مراسم رئیس جمهور از کتاب های آیینه جمال و جلوه جمال همراه تمبر این یادواره رونمایی کرد.