آرشیو شنبه ۹ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۴
جامعه
۱۷

هر موش در تهران سه ماهه 10بچه تولید می کند

قائم مقام سازمان نظام پزشکی آلودگی هوا، آلودگی صوتی، وجود جوندگان موذی، خشکی هوا و کم آبی را از عوامل تهدیدکننده سلامت ساکنان پایتخت معرفی کرد و گفت: موش های تهران 35 درصد بزرگ تر از موش های شهرهای دیگر هستند و هر کدام از آنها سه ماهه ده بچه تولید می کند.

به گزارش روابط عمومی صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی، علیرضا زالی افزود: بررسی های علمی نشان می دهد علت حدود 80 درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به عوامل غیرطبیعی است که به طور قطع از نقش عامل انسانی در بروز این آلودگی ها حکایت دارد.

وی گفت: هم اکنون سرانه آب در کشور ما 2000 مترمکعب در سال برای هر نفر است، حال آن که پیش بینی می شود این سرانه در آینده نه چندان دور به 1300 مترمکعب تقلیل یابد. پس در چنین شرایطی باید با برنامه ریزی های جدی و دقیق از بروز مشکلات آتی مردم در این زمینه پیشگیری کرد.

زالی ادامه داد: بیشتر افرادی که در تهران در معرض آزردگی های صوتی قرار دارند، کودکان پنج تا 11 سال هستند. ساکنان شهر تهران نیز در معرض 30 تا 90 دسیبل آلودگی صوتی هستند و چنانچه فردی برای دو دقیقه در معرض 120 دسیبل آلودگی صوتی قرار گیرد، دچار ناشنوایی مطلق تا پایان عمر می شود.

وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از آلودگی های صوتی در تهران و بخصوص در اطراف مدارس، بیمارستان ها، مراکز پررفت وآمد و محل های زندگی مردم خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین اضطراب موجود در تهران در میان پیش دبستانی ها و بخصوص پسربچه ها شایع است که برای پیشگیری از عوارض شدید آن باید چاره ای جدی اندیشیده شود.