آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۷
اقتصاد
۴

20 درصد تجارت داخلی کشور الکترونیکی می شود

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه منابع انسانی رئیس جمهور گفت: تا دو سال دیگر 20 درصد تجارت داخلی به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا،احمد بزرگیان در جلسه بررسی راه اندازی پرتال «مردم» بیان کرد: دولت مصمم است تا با تحقق دولت الکترونیک گام مهمی در راستای خدمت رسانی به مردم بردارد.وی ادامه داد: تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور 70 درصد خدمات دولتی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه خواهد شد.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه منابع انسانی رئیس جمهور تصریح کرد: تا پایان امسال شبکه ملی مردم راه اندازی و زمینه ارتباط همه دستگاه های اجرایی در تمام نقاط کشور فراهم خواهد شد و بانک های اطلاعاتی نیز به اشتراک گذارده می شود.

بزرگیان اضافه کرد: با ابلاغ سیاست های کلی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ایشان مبنی بر توسعه خدمات اداری به صورت الکترونیک این امر در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

وی افزود: شفافیت امور، آسان سازی کارها، کاهش هزینه های خدمت رسانی و تحقق نظام سلامت اداری در گرو اجرایی شدن دولت الکترونیک در کشور است که بستر آن در کشور فراهم شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون 1442 مورد از خدمات قابل ارائه به صورت الکترونیکی در کشور شناسایی شده که تا پایان امسال بیش از هزار نوع خدمت از این سیستم به مردم ارائه خواهد شد.

بزرگیان اضافه کرد: سال گذشته 350 نوع خدمت به صورت الکترونیک ارائه شد و امسال نیز 200 نوع خدمت هدفگذاری شده است و سال آینده نیز 200 نوع خدمت الکترونیکی به عموم مردم ارائه خواهد شد.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه منابع انسانی رئیس جمهور عنوان کرد: تا پایان سال 94 تمامی دستگاه های اجرایی باید با یکدیگر ارتباط الکترونیکی داشته باشند و با تهیه نقشه راه خدمات دولت الکترونیک که مراحل تصویب آن به پایان رسیده، گام ارزشمندی در این مسیر برداشته خواهد شد.

وی افزود: از آنجا که نقش دولت الکترونیک در تجارت داخلی و خارجی بسیار زیاد است 20 درصد تجارت داخلی به صورت الکترونیک انجام خواهد شد که این کار نقش مهمی در کاهش هزینه ها و سرعت انجام کار ایفا خواهد کرد.

بزرگیان یادآور شد: 30 درصد تجارت خارجی کشور هم قرار است از طریق این شبکه انجام شود و صدور کارت هوشمند ملی و پرونده سلامت ایرانیان نیز از دیگر خدمات این شبکه الکترونیکی در کشور خواهد بود.