آرشیو شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۹
جهان
۶

ده ها کشته و زخمی در سوریه

در انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در دمشق، شش نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند. گروه فعالان مخالف دولت و ناظران حقوق بشر سوریه می گویند، احتمالاتلفات این بمبگذاری افزایش خواهد یافت.

این بمبگذاری، یک روز پس از کشته شدن ده ها نفر در حمله هوایی به یک پمپ بنزین در جنوب دمشق صورت می گیرد که روز پنجشنبه اتفاق افتاد. خبرگزاری دولتی سانا، انفجار روز پنجشنبه را یک «حمله تروریستی» خوانده که در پمپ بنزینی در حوالی یک بیمارستان انجام شده است؛ اما گروه های مخالف دولت سوریه این انفجار را ناشی از شلیک موشک به پمپ بنزین می دانند و می گویند، افراد مجروحی را دیده اند که بشدت سوخته بودند.

به گزارش ایسنا، فعالان مخالف دولت می گویند: پمپ بنزین محل حادثه حتی زمانی که بنزینی برای توزیع نداشته، بسیار شلوغ بوده است. به گفته آنان بسیاری از مردم از شب قبل در پمپ بنزین خوابیده بودند تا به محموله بنزین اول صبح برسند. در همین حال برخی گزارش ها حکایت از ادامه درگیری ها بخصوص در حوالی فرودگاه های سوریه در شمال این کشور دارد.

روز چهارشنبه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت، یک تحقیق تازه نشان می دهد، از آغاز اعتراضات منتقدان در سوریه تاکنون 60 هزار نفر در این کشور کشته شده اند. این تعداد بسیار بیشتر از میزان کشته شدگانی است که منابع مخالف دولت سوریه اعلام کرده اند. در همین حال به گزارش فارس، وائل الخلفی نخست وزیر سوریه می گوید، ملت سوریه با حفظ وحدت ملی و به فضل مقاومت و مبارزات خود در برابر توطئه ها و دشمنان پیروز خواهد شد و هرگز شکست نمی خورد.