آرشیو شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۹
جهان
۶

نصرالله: با طرح های تجزیه طلبانه مقابله کنید

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت اربعین شهادت حضرت امام حسین(ع) در شهر بعلبک در بقاع لبنان به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش ایسنا، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود اعلام کرد خطرناک ترین چیزی که امت اسلامی در این مرحله با آن مواجه است، تقسیم منطقه براساس رویکردهای فرقه گرایانه است. وی گفت: ما با هر شکلی از اشکال تجزیه یا خواسته های جدایی طلبانه در هر کشور عربی و اسلامی مخالفیم و خواستار آن هستیم که اگر خواسته های افراد وگروه ها هم بر حق باشد، هویت عربی و اسلامی کشورها حفظ شود.

دبیرکل حزب الله با اشاره به وضع لبنان اظهار کرد برخی طرح ها و برنامه ریزی های تجزیه طلبانه وجود دارد که باید در کشورهایمان با آنها مقابله کنیم. اکنون لبنانی ها هم باید برای حفظ وحدت کشور و مردم و مخالفت با طرح های تجزیه طلبانه تلاش کنند. دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: ما بر پایبندی خود به وحدت ملی و ارضی لبنان تاکید می کنیم. در صورت مطرح شدن طرح هایی برای ایجاد دولت ها یا امارت های داخلی باید با آن مخالفت کنیم، زیرا سرزمین لبنان کوچک تر از آن است که بخواهیم آن را تجزیه کنیم.

سیدحسن نصرالله با اشاره به مرزهای گسترده لبنان با سوریه، درباره تاثیرپذیری کشورش از تحولات سوریه به دلیل تنوع طایفه ای، حزبی و قومی در لبنان هشدار داد. وی تاکید کرد: از نخستین روز (بحران سوریه) دو راه در لبنان مطرح شد؛ گروهی خواستار جلوگیری از انتقال این بحران و جنگ به لبنان و گروه دیگر خواستار انتقال آن بودند که راه دوم اشتباه است.

سیدحسن نصرالله با اشاره به اراده شکست ناپذیر زائران امام حسین(ع) برای حرکت پیاده به سوی کربلاتاکید کرد: با وجود انفجارها و اقدامات تکفیری ها که آمریکا در منطقه بنیان گذاشت، حرکت پیاده به سوی کربلاادامه دارد. این اقدامات تکفیری نتوانست هیات های اباعبدالله الحسین(ع) را متوقف کند. انفجارها زائران پاکستانی، ایرانی، لبنانی و عراقی را متوقف نکرد و ربودن زائران نتوانست مانع ادامه این سفرهای زیارتی شود. وی خطاب به قاتلان و عاملان این جنایت ها اظهار کرد: این روش ها بی فایده است و حتی موجب افزایش پایبندی مردم به این راه می شود.