آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۰
فرهنگ و هنر
۵

عباسیان: جشنواره معطل هیچ فیلمی نمی ماند؛ حتی «چ»

پایان کار انتخاب فیلم های جشنواره سی و یکم فیلم فجر

هیات انتخاب سینمای ایران در حالی کار بازبینی فیلم های متقاضی حضور در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر را به پایان رساند که فیلم هایی چون «چ» (ابراهیم حاتمی کیا) برای بررسی نهایی آماده نشدند و محمدرضا عباسیان، دبیر جشنواره هم تاکید می کند که جشنواره حتی برای فیلمی چون «چ» هم معطل نمی ماند.

به گزارش جام جم، مصطفی شایسته، مهدی صباغ زاده، علی معلم، جلیل عرفان منش، مهدی عظیمی، محمدحسین نیرومند و بهمن حبشی بررسی فیلم های متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر را به پایان رساندند و برمبنای جلسه نهایی که در ساعات پایانی روز گذشته داشتند، امروز رسما فیلم های پذیرفته شده را اعلام خواهند کرد.

فیلم های جشنواره سی و یکم در حالی اعلام می شود که هیات انتخاب فقط چند سکانس از فیلم سینمایی «چ» (ابراهیم حاتمی کیا) را به عنوان مهم ترین محصول بنیاد سینمایی فارابی دیده اند که گویا این نسخه قابلیت داوری از سوی هیات انتخاب را نداشته است. همچنین دیگر محصول این بنیاد «آشغال های دوست داشتنی» (محسن امیریوسفی) هم از جمله آثاری است که هیات انتخاب آن را ندیده است.

از سوی دیگر، محمدرضا عباسیان، دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر با تاکید بر لزوم نظم در برگزاری جشنواره فیلم فجر، گفت: از ابتدای برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره فجر تمام هدف و دغدغه برگزارکنندگان این بوده که این جشنواره از زمان انتشار فراخوان تا روز اختتامیه با نظم خاص و مشخص شده برگزار شود تا از هرگونه آشفتگی احتمالی جلوگیری شود.

او ادامه داد: یکی از ارکان حفظ نظم، پایبندی به زمان بندی های اعلام شده است. همان گونه که دیده شد تا به امروز به این زمان بندی متعهد بوده ایم. این امر در صدور کارت های هنرمندان، مهمانان و خبرنگاران و همچنین مراحل دریافت فیلم های جشنواره، برنامه ریزی پیش فروش اینترنتی و انتشار دفترچه جامع برنامه های اکران و... رعایت شده و خواهد شد.

عباسیان در ادامه گفت: به استثنای یکی دو فیلم، تمامی فیلم های جشنواره به دبیرخانه جشنواره رسیده و توسط هیات انتخاب دیده شده است و اگر نسخه اصلی فیلمی تا پایان مهلت زمان بندی شده به جشنواره نرسد، جشنواره معطل هیچ فیلمی نمی ماند، حتی اگر فیلم «چ» آقای حاتمی کیا باشد.