آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۰
جامعه
۱۷

توقف فعالیت 150 واحد آلاینده در تهران

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: با توجه به قرار گرفتن هوا در شرایط هشدار تاکنون فعالیت 150 واحد آلاینده در اطراف استان تهران متوقف شده است.

علی محمد شاعری به فارس گفت: اکنون تمامی واحد های معدنی، شن و ماسه، آسفالت و کارخانجات اطراف شهر تهران و البرز و سایر کلانشهرها تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی افزود: این تعطیلی تا زمان بازگشت به شرایط طبیعی ادامه دارد و به همه کلانشهرهایی که در وضعیت هشدار قرار می گیرند، دستور داده شد که نسبت به تعطیل همه صنایع اقدام کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در شهر تهران هم بیش از 150 واحد آلاینده تعطیل شده است و همچنین فعالیت صنایعی که آلایندگی کمتری دارد به صورت نیمه تعطیل است.شاعری خاطرنشان کرد: به واحد هایی که با سوخت سنگین در حال فعالیت هستند دستور داده شد که از سوخت گاز استفاده کنند.به گفته شاعری، بر این اساس و طبق آخرین خبر رسیده، نیروگاه منتظرالقائم از جمعه گذشته حدود دو میلیون متر مکعب سوخت گاز را جایگزین سوخت و مازت و نفت گاز کرده است. امیدواریم سایر نیروگاه های اطراف تهران و کلانشهرها نسبت به تغییر سوخت خود اقدام کنند.