آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۵۸۶
اقتصاد
۴

بدون تیتر

افزایش تولید خودروهای چینی در ایران آمارهای رسمی بیانگر رشد تولید خودروهای چینی ام وی ام و لیفان در کشور است. در هشت ماهه امسال تولید انواع ام وی ام (مدیران خودرو) 8/163 درصد و تولید انواع لیفان (کرمان موتور) 18 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که تولید در دیگر خودروسازان کشور کاهش قابل توجهی داشته است. در هشت ماهه امسال تولید ایران خودرو 1/45 درصد، سایپا 7/51 درصد، پارس خودرو 9/49 درصد، گروه بهمن 1/80 درصد و خودروسازی راین 5/45 درصد کاهش یافته است.

نیمی از طلای صادراتی ترکیه به ایران صادر شد را وزیر اقتصاد ترکیه اعلام کرد و گفت طی ماه ژانویه تا نوامبر 2012 این کشور 7/12 میلیارد دلار صادرات طلاداشته که بیش از نیمی از آن به ایران صادر شده است. صادرات طلای ترکیه در 11 ماه سال 2012 (ژانویه تا نوامبر) به 7/12 میلیارد دلار رسیده است. 5/6 میلیارد دلار از این صادرات به ایران و 2/4 میلیارد دلار آن به امارات انجام شده است.

واردات برنج از سه کشور را قاسم نوده فراهانی، مشاور رییس جمهور و عضو کارگروه تنظیم بازار در تشریح نتایج آخرین جلسه این کارگروه بیان کرد و گفت: تصمیماتی برای افزایش تولید گوشت قرمز و همچنین واردات برنج از سه کشور غیر از هند گرفته شده است.