آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۵۸۶
جامعه
۱۳

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد: 20 طلاق از هر صد ازدواج تهرانی ها

آمار طلاق تهرانی ها اعلام شد. 20 درصد ازدواج ها در تهران به طلاق می انجامد: طلاق هایی که روزبه روز در حال زیادشدن هستند و کسی جلودارشان نیست. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور، خبر از آمار 20 درصدی طلاق در پایتخت داد.

جمشید جعفرپور با تاکید بر ضرورت تحکیم بنیان خانواده در کشور، به فارس گفت: «تخصیص بودجه یی مناسب به سازمان ها و نهادهای متولی می تواند به پیشبرد طرح های مربوط به تحکیم بنیان خانواده کمک شایانی کند. باید ارتباط بین زن و شوهر و نیز ارتباط میان والدین و فرزندان نسبت به گذشته مستحکم تر شود و شکاف ها و ترک های موجود در بنیان خانواده های ایرانی از طریق تخصیص بودجه به نهادهایی که متولی تحکیم بنیان خانواده هستند، برطرف شود.»

نماینده منتخب مردم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «تخصیص بودجه یی متناسب برای پیشبرد برنامه های جامع خانواده، در نهایت موجب رشد و تعالی جامعه خواهد شد. ارتقای سطح آگاهی و دانش در خانواده، توجه به بهبود معیارهای اخلاقی و نیز پرداختن به حمایت های قانونی از اعضای خانواده جزیی از ابعاد حمایت از این نهاد اجتماعی است. تحکیم در بنیان خانواده های ایرانی در مقایسه با سایر جوامع در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما با این وجود، لازم است برنامه های جامعی برای ارتقای سطح پایداری در بنیان خانواده های ایرانی پیش بینی شود.» بیش از نیمی از 20 درصد ازدواج های منجر به طلاق در 5 ساله اول زندگی رخ می دهد. این آمار دیگری است که از سوی مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال به گوش می رسد. علی اکبر محزون با اشاره به آمار ازدواج های ناپایدار گفت: «در کشور حدود درصد از طلاق ها در کمتر از یک سال زندگی مشترک و بین؟ تا؟ درصد از طلاق ها نیز در کمتر از؟ سال زندگی مشترک انجام می شود. در هر ماه به صورت میانگین 11 هزار و 586 واقعه طلاق و در هر شبانه روز 382 مورد طلاق و همچنین در هر ساعت نیز به طور متوسط 16 واقعه طلاق در کشور به ثبت رسیده است. بیشترین طلاق ها در کمتر از 5 سال زندگی مشترک اتفاق می افتد.»