آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۵۸۶
جهان
۶

دور دنیا

آزادسازی در افغانستان: رییس جمهور افغانستان در چارچوب طرح آزادسازی زندانیانی که توسط نیروهای امریکایی دستگیر شده اند، 80 نفر دیگر را از بازداشتگاه بگرام آزاد کرد.

محاکمه پلیس قلابی: جوشا وایگانجو، نام یک مرد کنیایی است که خود را به مدت پنج سال از افسران ارشد پلیس این کشور جا زده بود و حالاباید محاکمه شود. وی در این مدت به استخدام، اخراج ماموران پلیس و سرقت دست می زده است.

محاکمه اخوان ها: سفر هیات مصری به امارات کارساز نشد و امارات با آزادی 11 مصری بازداشت شده به اتهام تلاش برای اقدام علیه امنیت این کشور مخالفت و تاکید کرد که دستگاه قضایی سرنوشت آنها را تعیین خواهد کرد.

افزایش سهم زنان: حزب استقلال یکی از احزاب ائتلاف دولت مغرب خواستار ترمیم کابینه برای بیشتر کردن سهم زنان شد. بر اساس این طرح سهم زنان در دولت جدید به میزان حداقل 20 درصد می رسد.

توقف کار حزبی حزب باتاسونا که شاخه سیاسی حزب باسک فرانسه متعلق به شورشیان اتا در اسپانیا شمرده می شد، دفاتر خود را در فرانسه تعطیل کرد، اما رهبران این حزب اعلام کردند به تلاش های خود برای تشکیل کشور باسک از طریق سیاسی ادامه خواهند داد.

کمک مالی ناتو ناتو 575 هزار یورو برای مین روبی در مرز تاجیکستان با افغانستان به دوشنبه واگذار می کند. در همین ارتباط، پارلمان تاجیکستان با تصویت قانونی، یک گروه 15 نفره از شهروندان تاجیک را مسوول مین روبی در حدود مرز با افغانستان کرد.