آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۵۸۶
جامعه
۱۳

میز خبر

دکتر سید حسن امامی رضوی، معاون سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه هم اکنون اختصاص منابع اعتباری طرح پزشک خانواده بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، با یاد آوری پیشنهادات سازمان نظام پزشکی درباره توقف طرح پزشک خانواده، تصریح کرد: «وزارت بهداشت، به هیچ وجه قصد توقف طرح پزشک خانواده را ندارد و مسوولان به جای توقف این طرح باید اقدام به اختصاص اعتبارات آن کنند. البته به طور حتم کمبود اعتبار موجب کاهش روند اجرایی این طرح می شود.»

دکتر مهدی سلیمانجاهی رییس اداره مواد و داروهای تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر ترامادول، با اعمال سهمیه بندی توزیع می شود و هر داروخانه یی نمی تواند بیشتر از 5- 6 بسته در ماه ترامادول دریافت کند، گفت: «بنابراین داروخانه دار همان ها را هم برای نسخه های خود نگه می دارد واقدام به فروش آزاد آنها نمی کند. علاوه بر این، فروش ترامادول بدون نسخه ممنوع است.»وی توضیح داد: «ترامادول، یک مسکن قوی است و در ردیف مواد مخدر قرار نمی گیرد. اما از آن سوءاستفاده می شود و وابستگی می آورد. ترامادول اعتیادآور است و به همین علت مصرف آن تنها با تجویز پزشک مجاز است.»

دکتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر سابق بهداشت از روز گذشته در محل کار جدیدش حاضر شد. وزیر سابق بهداشت، دانشیار گروه زنان و زایمان این بیمارستان و از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی تهران است که پس از برکناری از تولیت وزارت بهداشت، بار دیگر به محل کار سابقش در بیمارستان جامع بانوان آرش بازگشت. وحیددستجردی قبل از اینکه به وزارت بهداشت بیاید، رییس بیمارستان جامع بانوان آرش بود.

هومن جوکار، مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: این پروژه از سوی برنامه عمران سازمان ملل تا سه سال دیگر یعنی تا سال 2015 تمدید شد و در پی بازدیدهای صورت گرفته توسط کار شناسان و نماینده مقیم سازمان ملل از سه زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در ایران، 25 هزار دلار اعتبار برای هزینه در این بخش اختصاص یافت.