آرشیو دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۱
جهان
۶

16 کشته در حملات پهپاد آمریکایی به پاکستان

روز گذشته یک بار دیگر چهار فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی، روستای بابر زاریات در منطقه مرزی بین وزیرستان شمالی و وزیرستان جنوبی را هدف حمله موشکی خود قرار دادند.

به گزارش فارس، در این حملات، ده موشک به سمت سه خانه در این منطقه که نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان قرار دارد، شلیک شد. بنا به گزارش منابع خبری، در این حمله 16 نفر کشته و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند. بر اثر این حمله، این منازل به طور کامل تخریب شدند.

گفته می شود این پناهگاه ها متعلق به قاری عمران و قاری کریم خان از فرماندهان شبه نظامی وابسته به گروه «حافظ گل بهادر» بوده است.

رویترز اعلام کرد، در این سه خانه تعداد زیادی از شبه نظامیان حضور داشتند و به همین دلیل ممکن است تعداد کشته شدگان افزایش پیدا کند. البته هنوز گزارشی از هویت کشته شدگان منتشر نشده است.

این مناطق که طی چند روز اخیر هدف حملات پهپادهای آمریکایی قرار گرفتند، مرکز نفوذ طالبان محلی همسو با دولت پاکستان به شمار می رود. چهارشنبه هفته گذشته نیز پهپادهای آمریکایی با حمله به وزیرستان جنوبی باعث مرگ ملانذیر، رهبر شبه نظامیان همسو با دولت مستقر در این منطقه شد که این مساله تظاهرات مردم مناطق قبایلی را در پی داشت.

بر همین اساس، روز شنبه مردم ولایت وزیرستان جنوبی در اعتراض به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خیابان ها آمدند و مغازه های خود را در وانا، شهر اصلی منطقه تعطیل کردند. این تظاهرات توسط قبیله احمد زی وزیر ترتیب داده شده بود و مردان قبیله شعارهایی چون مرگ بر آمریکا در جریان آن سر می دادند. آنها همچنین دولت اسلام آباد را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کردند، برخی مقام های پاکستانی با ایجاد قوانینی، باعث بروز برخی مشکلات در ولایت وزیرستان جنوبی شده اند.

در خبر دیگری اعلام شد که در جریان حمله نظامیان هندو به یک پست نظامی پاکستان که روز گذشته صورت گرفت، یک سرباز کشته و یک نفر دیگر مجروح شد. یکی از سخنگویان ارتش پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش پاکستان نیز این حمله را که علیه پست مرزی ساوان پاترا در کشمیر صورت گرفته بود، دفع کرد و نیروهای هندو را عقب راند. دو طرف سپس در سراسر خط کنترل اقدام به تیراندازی کردند.