آرشیو سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

گلنار شیرین عقل به روایت ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی نیا که در سریال «نون خامه ای» نقش گلنار را بازی می کند، گفت: گلنار متفاوت ترین نقشی است که تا به حال بازی کرده ام. او دختری شیرین عقل و دهاتی است که با گریمی متفاوت و لهجه و گویشی عجیب در این کار ظاهر شده است.

او به جام جم گفت: گلنار گویشی متفاوت دارد. از آنجا که فضای سریال غیرواقعی است و همه شخصیت های این سریال تیپ هستند، گلنار هم بالطبع یک تیپ است. با این که نقشم کوتاه است، اما خیلی خوشحالم که در این سریال بازی می کنم چون این گلنار، نقش بشدت تاثیرگذاری است.

وی درباره گویش گلنار در این سریال گفت: گویش و لحن و ویژگی های شخصیتی این دختر را به همراه و همفکری کاظم راست گفتار کارگردان کار به وجود آوردیم و آن را بارها تمرین کردیم تا یک تیپ قابل قبول به وجود آمد و تثبیت شد.

شریفی نیا اضافه کرد: از اول دی ماه در لوکیشن روستایی که گروه در شهرک دفاع مقدس ساخته است، کار می کنیم و تاکنون چند قسمت از بخش ابتدایی سریال را تصویربرداری کرده ایم.

وی دلیل پذیرفتن نقش گلنار را موثر بودن این نقش در روند کلی داستان ذکر کرد و گفت: گلنار نقشی است که از نظر دراماتیک موثرترین نقش در داستان است چرا که او با این که حضور زیادی در سریال ندارد، اما با شماره اشتباهی که به برادرش می دهد زندگی او را تغییر می دهد و داستان اصلی از همین جا آغاز می شود.

«نون خامه ای» در قالبی طنز ماجرای زندگی چند دانشجو است که در یک خوابگاه در تهران زندگی می کنند و با پیوستن جوان روستایی به نام خداداد که با هدف فیلمنامه نویسی به جمع دوستانش پیوسته، داستان شکل می گیرد. فراز و نشیب هایی که خداداد در ارائه فیلمنامه هایش به تلویزیون با آن روبه رو می شود، سختگیری مسئولان تلویزیون در تصویب کارهای او، دقت وی در نگارش فیلمنامه به گونه ای که به هیچ یک از نهادهای مهم کشوری بی احترامی نشود و... ماجراهایی است که این سریال را جذاب می کند.