آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۴
اقتصاد
۴

77 هزار نقطه به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال 77 هزار نقطه به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: در برنامه پنجم توسعه کشور مقرر شده بود تا دستگاه های اجرایی تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی حکیم جوادی دیروز در مراسم امضای تفاهم نامه میان نهاد کتابخانه ها، شرکت مخابرات ایران و سازمان فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور، ایجاد، توسعه و بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات برعهده وزارت ارتباطات قرار داده شده که براساس اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات، این سازمان موظف به اجرای این شبکه شده است.

وی افزود: علاوه بر تلاش های صورت گرفته و اتصال شبکه های مختلف نظیر شبکه های گمرکی، مالیاتی، سلامت و...، تاکنون بیش از 44 هزار مدرسه نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: شبکه اختصاصی کتابخانه ها یکی از منابع غنی تولید و نشر محتوای ایرانی اسلامی روی شبکه ملی اطلاعات محسوب می شود.

حکیم جوادی با بیان این مطلب که طراحی معماری شبکه برعهده سازمان فناوری اطلاعات قرار داده شده، گفت: با نهایی شدن شبکه اختصاصی کتابخانه های کشور، بیش از 2800 نقطه به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

وی استراتژی وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات را استفاده حداکثری از ظرفیت های کشور دانست و تاکید کرد: در همین راستا از ظرفیت های موجود در بخش خصوصی نظیر شرکت مخابرات ایران و شرکت های PAP استفاده می شود.