آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۴
اقتصاد
۴

اجاره زمین های 99 ساله مسکن مهر افزایش یافت

ابلاغ افزایش 20 درصدی قیمت منطقه ای از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، اجاره زمین های 99 ساله مسکن مهر را متناسب با آن افزایش داد.

به گزارش فارس، دولت بر اساس قانون بودجه سال 1386 و به منظور جدا کردن قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن زمین های در اختیار خود را در قالب تفاهم نامه واگذاری در اختیار اعضای تعاونی های مسکن مهر قرار می دهد و سالانه مبلغ ناچیزی به عنوان حق اجاره بها از افراد دریافت می کند که براساس این طرح زمین های موضوع این طرح تا 99 سال به صورت اجاره در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

بر اساس اصلاحیه وزیران عضو کارگروه مسکن، مبلغ اجاره بهای سال اول اراضی مشمول برنامه ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، معادل 20 درصد قیمت منطقه ای زمین مسکونی متناسب با قدرالسهم هر متقاضی در سال اول است و این رقم برای سال های بعد تا 99 سال، سالانه 5 درصد افزایش می یابد.

قرارداد اجاره 99 ساله امضا شده توسط وزارت راه و شهرسازی با متقاضی به منزله اجاره نامه رسمی است. بنابر این گزارش، از آنجا که زمین های 99 ساله در تملک دولت است، دارندگان واحدهای مسکونی مهر نیز باید به دولت اجاره پرداخت کنند.این گزارش می افزاید: میزان اجاره به طور میانگین برای هر واحد مسکونی مهر بنا به وسعت واحد مسکونی و محل قرار گرفتن زمین متفاوت است.