آرشیو یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۵۹۱
سیاست
۲

بزرگواری: انتخابات درون گروهی خواهد بود

حجت الاسلام بزرگواری، از اعضای جبهه پایداری که جزو منتقدان دولت در این تشکل محسوب می شود، معتقد است که انتخابات آتی منحصر به دایره اصولگرایان خواهد بود. او می گوید جریان دولت احمدی نژاد هم نمی تواند به عنوان رقیب اصولگرایان در انتخابات شرکت کند.

آیا در انتخابات سال 92 اصولگرایان رقیبی خارج از دایره اصولگرایی دارند؟

به نظر من اصولگرایان در این انتخابات رقیب قدر ندارند. شاید افرادی از جرگه اصلاح طلبان بیایند اما آنها کسانی نیستند که بتوانند همه طیف های حامی اصلاح طلبان را به دنبال خود بکشند. بنابراین رقابت بین خود اصولگرایان خواهد بود.

آیا حلقه دولت هم در جمع خانواده اصولگرایان تعریف می شود؟

اکثریت دولت اصولگرا هست و البته به غیر از جریان انحرافی بقیه دولت اصولگرا هستند.

آن بخش دولت که به نظر شما منحرف است، نمی تواند رقیب اصولگرایان در انتخابات باشد؟

آنها نمی توانند در انتخابات شرکت کنند و رقیب باشند. اگر هم شرکت کنند کسی را ندارند که بیاورند و مردم از او استقبال کنند. بنابر این انتخابات سال آینده یک انتخابات درون گروهی خواهد بود.

چنین انتخاباتی می تواند باعث مشارکت بالای مردم شود؟

بله. اگر درست حرکت کنیم می توانیم مشارکت مردم را بالاببریم. مردم وقتی که مواضع اخیر رهبری را می بینند، احساس تکلیف می کنند. حضور مردم در انتخابات هم ناشی از احساس تکلیف آنهاست. بعد از آن به این فکر می کنند که به چه کسی رای بدهند.

چگونه وقتی همه گزینه ها از یک طیف باشند، رقابت جدی شکل خواهد گرفت؟

ببینید مردم به بیانات رهبری نگاه می کنند. ایشان گفتند باید یک فرد قوی که بتواند مملکت را اداره کند انتخاب شود. یعنی اینکه قبلی ها ضعف هایی داشتند و نتوانستند بار ریاست جمهوری را به خوبی تحمل کنند. و لذا نظر آقا این بوده که کسی انتخاب شود که بتواند مشکلات مملکت را حل کند و با مجلس تعامل داشته باشد و مسائل بین المللی را خوب تجزیه و تحلیل کند. مردم با این نشانه های بین کاندیداهای اصولگرا یکی را انتخاب می کنند.