آرشیو دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۶
ورزش
۱۸

معاون سازمان خصوصی سازی:استقلال و پرسپولیس بهمن ماه خصوصی می شوند

معاون سازمان خصوصی سازی از برطرف شدن موانع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و پذیرش آنها تا پایان بهمن ماه در فرابورس خبر داد.

ابوالقاسم شمس با بیان این که سازمان خصوصی سازی وظیفه دارد طبق قانون سهام این دو باشگاه را واگذار کند، افزود: باشگاه های ورزشی استقلال و پرسپولیس جزو گروه 2 واگذاری ها هستند که باید 20 درصد سهام آنها نزد دولت باقی مانده و 80 درصد آن واگذار شود. بر این اساس اقدامات واگذاری و قیمت گذاری آن سال گذشته آغاز شد.

وی با اشاره به این موضوع که واگذاری قطعی دو ورزشگاه درفشی فر و مرغوبکار به پرسپولیس و استقلال در راستای فراهم کردن خصوصی سازی این دو باشگاه بوده است، تاکید کرد: با این اقدام سرمایه دو باشگاه بین 20 تا 30 میلیارد تومان افزایش یافته است تا با استفاده از این دارایی بتوانند فرایند پذیرش در فرابورس را انجام دهند.شمس در مورد نحوه قیمت گذاری و میزان واگذاری این دو باشگاه به ایسنا گفت: بعد از انجام اقدامات پذیرش، هیات واگذاری در مورد میزان عرضه، قیمت سهم و شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس تصمیم گیری می کند.در این رابطه محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم گفت: بسیار خوشحالیم که مجموعه ورزشی درفشی فر برای همیشه به پرسپولیس و مجموعه مرغوبکار هم به استقلال واگذار شد. این اتفاق مهمی بود که این دو باشگاه پرطرفدار مالک قطعی ورزشگاه هایی شوند که روی آن سرمایه گذاری کرده بودند. این اقدام موجب شد سرمایه باشگاه پرسپولیس به میزان قابل توجهی افزایش یابد و همین موضوع مقدمات واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی را فراهم کرده و این خود اتفاق بزرگ تری است که در شرف وقوع است. با توجه به این که گفته می شود ورزشگاه شهید کشوری به استقلال واگذار خواهد شد، مصرانه درخواست داریم در حرکتی مشابه برای پرسپولیس هم اقدام شود. بر همین اساس خواستار آن هستیم که باشگاه انقلاب یا ورزشگاه شهید شیرودی نیز به پرسپولیس واگذار شود. ما مکاتبات خود را آغاز کرده ایم و مصرانه پیگیر این موضوع خواهیم بود.

محمد رویانیان همچنین درباره ارتباط دادن موضوع خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از سوی برخی به انتخابات ریاست جمهوری یا مانور تبلیغاتی، گفت: منصفانه نیست که با توجه به تاکید رئیس جمهور در سال گذشته، حجم کارهای انجام شده و پیگیری های مستمر، بخواهیم این موضوع را به انتخابات ریاست جمهوری ربط داده یا مانور تبلیغاتی تلقی کنیم.