آرشیو دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۶
سلامت
۱۶

خبر سلامتی

مکیدن انگشت، بیماری نیست

یک روانپزشک گفت: مکیدن انگشت در 80 درصد کودکان زیر یک سال مشاهده می شود و معمولاتا سه سالگی نیازی به درمان ندارد.

دکتر عارفه مبشر در گفت وگو با ایسنا با بیان این که مکیدن انگشت موجب آرامش و لذت در کودکان می شود، افزود: ممکن است علائم دیگری نیز همراه با مکیدن انگشت در کودک وجود داشته باشد که با بررسی این علائم می توان متوجه مشکل کودک شد.

وی ادامه داد: پس از سه سالگی باید به صورت جدی، مشکل انگشت مکیدن کودک درمان شود. این عادت در صورت درمان نشدن ممکن است موجب تغییراتی در فک و دندان ها شده و کودک در جویدن یا ادای کلمات دچار مشکل شود که این حالات بعد از شش سالگی ایجاد می شود.

امتناع از عصب کشی به عفونت دندان منجر می شود

یک عضو جامعه جراحان فک و صورت آمریکا و اروپا گفت: عصب کشی دندان یک شیوه درمان است که اگر انجام نشود، احتمال از بین رفتن کل دندان وجود دارد.

دکتر محمدعلی دولت آبادی در گفت وگو با ایسنا، عصب کشی را درمان عروق اعصاب دندان عنوان کرد و افزود: وقتی پوسیدگی باعث از بین رفتن مینای دندان می شود، عاج دندان را هم درگیر می کند. اگر در این مرحله درمان صورت نگیرد، بافت های زنده از بین می رود و دندان عفونت می کند و احتمال رسیدن عفونت به استخوان فک، لثه و بافت های مجاور فک وجود دارد.

وجود خون در ادرار را جدی بگیرید

یک متخصص ارولوژی گفت: مشاهده هر نوع لکه خونی در ادرار می تواند نشان دهنده یک بیماری باشد که باید به آن توجه شود. خون تازه درون ادرار نشان دهنده بیماری حاد است و خون کهنه نیز بیماری قدیمی را نشان می دهد.

دکتر محمدعلی حسینی در گفت وگو با ایسنا افزود: سنگ های کلیه و مثانه، انواع عفونت ها، تومور یا سرطان و ضربه خوردن به کلیه موجب مشاهده خون در ادرار می شود. عفونت های مزمن کلیه و مثانه نیز می تواند با نشانه ای چون خونریزی در ادرار همراه باشد.