آرشیو سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۷
صفحه اول
۱

ثبت نام 900 هزار نفر در کنکور ارشد 92

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به سطح سوالات و نحوه گزینش داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد 92 گفت: در این آزمون بیش از 900 هزار داوطلب ثبت نام کرده اند.

ابراهیم خدایی در گفت وگو با ایسنا افزود: از این تعداد 89 هزار داوطلب علاقه مندی خود را برای شرکت در گرایش دوم نیز اعلام کرده اند.

وی با اشاره به توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد از پانزدهم بهمن از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org گفت: آزمون کارشناسی ارشد 92 طی روزهای هجدهم، نوزدهم و بیستم بهمن برگزار می شود.خدایی با اشاره به نحوه گزینش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گفت: گزینش نهایی براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل دوره کارشناسی انجام می شود. این مقام مسئول یادآور شد: اعمال 20 درصد معدل دوره کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی به صورت تراز اعمال می شود.خدایی با بیان این که نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در اردیبهشت منتشر می شود، اظهار کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته، می توانند از میان کد رشته محل های مربوط، به ترتیب تقدم علاقه، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.