آرشیو شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۰
حوادث
۱۹

حکم اعدام 2 زورگیر بزودی اجرا می شود

دیوان عالی کشور حکم اعدام دو سارق زورگیر به اتهام محاربه را در تهران تائید کرد.

فیلم مربوط به سرقت این تبهکاران پیش از این در فضای مجازی منتشر و موجب واکنش مردم و مسئولان از جمله رئیس قوه قضاییه شده بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران، این دو محارب علیرضا و محمدعلی نام دارند که یازدهم آذر امسال با همدستی دو متهم دیگر با سلاح سرد یک شهروند تهرانی را مورد حمله قرار داده و پول و اسناد وی را سرقت کرده بودند.

در پی شکایت شاکی و جریحه دار شدن احساسات عمومی و صدور دستور رئیس قوه قضاییه و اقدامات دادستانی تهران، پلیس در اقدامی سریع متهمان را دستگیر کرد و رسیدگی به اتهامات آنان در دادسرا انجام و با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده اتهامی نامبردگان برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شد.

بنابر این گزارش، شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران نیز در وقت فوق العاده جلسه رسیدگی به جرایم ارتکابی متهمان را با حضور وکلای آنها و نماینده دادستان به صورت علنی برگزار و دو نفر از متهمان به نام های علیرضا و محمدعلی را محارب و مفسدفی الارض اعلام و به اعدام در ملاعام محکوم کرد. دو همدست دیگر آنان نیز به تحمل ده سال حبس و 74 ضربه شلاق و پنج سال اقامت اجباری در یکی از شهرستان ها محکوم شدند.

در پی اعتراض محکومان به رای صادره، پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال شد که شعبه رسیدگی کننده دیوان نیز پس از رسیدگی، اعتراض آنان را مردود اعلام کرد. با توجه به تائید حکم توسط دیوان عالی کشور، حکم متهمان بزودی اجرا خواهد شد.