آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۱
اقتصاد
۴

اجرای شناسنامه فنی ملکی از اواخر امسال

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اعلام این خبر که شناسنامه فنی ملکی ساختمان از اواخر امسال اجرایی می شود، گفت: اجرای این قانون از ساختمان هایی با متراژ بالاتر از 3000 متر شروع می شود و پس از آن دیگر متراژها هم ملزم به دریافت شناسنامه فنی ملکی می شوند.

سعید غفرانی در گفت وگو با مهر در خصوص اجرای شناسنامه فنی ملکی ساختمان، اظهار کرد: براساس توافقاتی که با شورای شهر تهران انجام شده است، صدور شناسنامه فنی ملکی از اواخر امسال به اجرا می رسد.

وی در خصوص تاخیر در اجرای این قانون و این که شورای شهر تهران، مهندسان را متهم به امضا فروشی کرده بود، گفت: امیداریم که با افزایش کنترل و نظارت بر کار مهندسان دیگر این اتفاق نیفتد و شناسنامه فنی ملکی بدرستی اجرایی شود.غفرانی تصریح کرد: این شناسنامه در چند برگ صادر می شود و تمامی مشخصات ساختمان مانند نوع مصالح، نقشه، چگونگی ساخت و نام مهندسان و سازنده در آن ذکر می شود.اجرای شناسنامه فنی ملکی ساختمان بیش از دو سال است که از سوی شهرداری تهران به حالت تعلیق درآمده است. در شناسنامه فنی ملکی ساختمان تمامی نکاتی که در ساخت یک ساختمان به کار می رود در بیشتر از 20 برگ آورده می شود و پس از نظارت سه مرحله ای در ساخت واحدهای مسکونی به عنوان نظارت نهایی و کامل کننده به شمار می رود.