آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۲
صفحه اول
۱

عیدی کارمندان و بازنشستگان اعلام شد

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) کارمندان دولت و بازنشستگان را اعلام کرد.

رحیم ممبینی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: میزان عیدی سال 92 کارمندان دولت 402 هزار و 500 تومان تعیین شده است.وی افزود: عیدی سال آینده طبق روال سال های گذشته همزمان با حقوق بهمن پرداخت می شود.

پیش از این و در بخشنامه بودجه سال 1392 مبلغ پاداش پایان سال(عیدی) معادل سال 1391 اعلام شده بود، البته تاکید شده بود که میزان عیدی باید به تصویب هیات وزیران برسد.

بررسی ها نشان می دهد میزان عیدی و پاداش پایان سال کارمندان و بازنشستگان دستگاه های دولتی امسال 52 هزار و 500 تومان افزایش یافته که پس از تصویب نهایی هیات وزیران پرداخت خواهد شد.

سال گذشته کارمندان و بازنشستگان دولتی 350 هزار تومان به عنوان پاداش پایان سال و عیدی دریافت کردند.

ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری، امتیاز میزان عیدی کارمندان و بازنشستگان را 5000 تعیین کرده است که با توجه به ضریب حقوقی هر سال میزان عیدی مشخص می شود.

ضریب حقوقی سال جاری (1391) براساس مصوبه هیات دولت 805 تعیین شده است، در نتیجه میزان عیدی امسال کارکنان دولت که حاصلضرب ضریب حقوقی و امتیاز عیدی است، مبلغ 402 هزار و 500 تومان می شود.

رقم عیدی کارگران

تعیین عیدی کارگران برخلاف کارمندان مکانیسمی متفاوت دارد. روش محاسبه عیدی کارگران در قانون آمده است.بر این اساس حداقل دو برابر و حداکثر سه برابر دستمزد مصوب شورای عالی کار مبنای تعیین عیدی پایان سال مشمولان قانون کار است که با تصویب حداقل دستمزد 389700 تومانی سال جاری، حداقل عیدی پایان سال مشمولان قانون کار کارگران 779400 تومان و حداکثر آن نیز یک میلیون و 169 هزار تومان خواهد بود که البته پس از کسر مالیات پرداخت خواهد شد.