آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۲
سیاسی
۲

معاون دادستان: فهرست بدهکاران بانکی به دست ما نرسیده است

معاون اقتصادی دادستان کل کشور گفت: هنوز پس از چند بار مکاتبه دادستان کل کشور با رئیس جمهور مبنی بر ارسال فهرست اسامی بدهکاران بانکی، هنوز فهرستی به دست ما نرسیده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پیمان نوری در برنامه تلویزیونی نگاه یک که به بررسی موضوع بدهکاران بانکی اختصاص داشت، افزود: بلافاصله پس از طرح موضوع بدهکاران بانکی، دادستان کل کشور مکاتبه ای با رئیس جمهور داشت و از وی خواست که فهرست اسامی 300 نفر بدهکار عمده بانکی را به قوه قضاییه اعلام کند و ما همچنان منتظر این فهرست هستیم.

نوری اضافه کرد: اسامی قبلی هم که تاکنون به آن استناد یا اشاره می شود، هیچ کدام قابل استناد نیستند و با یکدیگر مطابقت ندارند تا بتوان حرکتی را براساس آنها آغاز کرد.

معاون اقتصادی دادستان کل کشور افزود: اما دادستانی پس از چند بار مکاتبه با بانک مرکزی موفق شد اطلاعاتی را درمقطع زمانی آذر 91 درخصوص مطالبات غیرجاری نظام بانکی شامل مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول دریافت کند که پس از پیگیری های مستمر در تاریخ هفدهم ماه گذشته از حدود 45 بدهکار عمده غیرجاری بانکی دعوت شد و در نهایت حدود 35 نفر از بدهکاران در دادستانی کل کشور حاضر شدند و نظرات آنها بررسی شد. معاون اقتصادی دادستان کل کشور افزود: از سه ماخذ از جمله بانک مرکزی، بانک ها و بدهکاران اطلاعاتی را در اختیار داریم، اما بنا به علل مختلف، اطلاعات این سه منبع همدیگر را تائید نمی کند و آمار متناقضی در این زمینه وجود دارد.

عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در این برنامه گفت: در مجلس شورای اسلامی، قانونی به تصویب رسید که براساس آن بانک ها می توانند معوقاتشان را از همه دارایی های بدهکار طلب کنند.