آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۲
اقتصاد
۴

گاز 10 اداره دولتی متخلف قطع شد

سخنگوی شرکت ملی گاز از آغاز قطع گاز ادارات دولتی پرمصرف در استان های مختلف کشور خبر داد و شرایط جدید مصرف گاز در ادارات و سازمان های دولتی را تشریح کرد.

مجید بوجارزاده در گفت وگو با مهر با اشاره به قطع گاز ادارات و سازمان های دولتی پرمصرف گاز، گفت: بر این اساس از یک ماه گذشته تاکنون بازرسی های شبانه روزی از وضع مصرف گاز در ساختمان ادارات و سازمان های دولتی در سراسر کشور آغاز شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اعلام این که بر این اساس اخطاریه هایی برای برخی از ادارات دولتی به منظور اصلاح مصرف گاز صادر شده است، تصریح کرد: پس از گذشت چند روز برخی از این ادارات و سازمان های دولتی نسبت به اخطاریه های شرکت گاز بی تفاوت بوده اند.

این مقام مسئول با تاکید بر این که در چند روز گذشته گاز برخی ادارات دولتی برای 48 ساعت قطع شده است، اظهار کرد: اکثر ادارات دولتی که گاز آنها به دلیل مصرف بالاو رعایت نکردن مصوبه دولت قطع شده در استان های خراسان رضوی، لرستان و فارس قرار گرفته اند.

وی با یادآوری این که در مجموع گاز ده اداره دولتی در چند روز گذشته به مدت 48 ساعت قطع شده است، تبیین کرد: اگر این ادارات به اخطارهای داده شده توجه نکنند برای بار دوم هم به مدت 48 ساعت گاز آنها قطع خواهد شد.

بوجارزاده با اشاره به مصوبه اخیر معاون اول رئیس جمهور و ابلاغ آن توسط وزیر نفت به تمامی شرکت های گاز استانی، افزود: براساس این مصوبه باید مصرف گاز در ادارات دولتی بین دمای 18 تا 21 درجه و در راهروها حدود 22 درجه باشد.

سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان این که بازرسی های شبانه شرکت های گاز استانی از ادارات دولتی ادامه می یابد، تاکید کرد: تمامی وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی موظف به رعایت دمای مصرف گاز در ساختمان های خود باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمامی مشترکان صنعتی، نیروگاهی و دولتی باید به منظور تامین گاز مشترکان خانگی صرفه جویی و مدیریت بیشتر در مصرف انرژی را باید در دستور کار قرار دهند.