آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۲
فرهنگ و هنر
۵

پایتخت ایران حدود 2000 کیلومتر نقاشی دیواری دارد

انتقال مجسمه فردوسی به موزه

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از پاک کردن 250 نقاشی دیواری از دیوارهای تهران و نیز انتقال مجسمه میدان فردوسی به موزه و نصب آن خبر داد.

به گزارش مهر، محمدجواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در نشست خبری این سازمان که روز گذشته برگزار شد، با اشاره به کیفیت بالای دوسالانه مجسمه تهران گفت: در حال برنامه ریزی روی سمپوزیوم های سنگ و چوب در سال آینده هستیم و قصد داریم دوسالانه نقاشی دیواری را نیز برگزار کنیم.

وی از آماده شدن کتاب مجسمه های شهر خبر داد و گفت: ما در شهر تهران بیش از 900 مجسمه داریم که امسال و همزمان با عید نوروز نیز تعدادی به آنها اضافه خواهد شد.

شوشتری گفت: در طول سال جاری بیش از 250 نقاشی دیواری سطح شهر تهران از روی دیوارها پاک شد تا جایگزینی بهتر برایشان پیدا شود. ما در تهران مساحتی بالغ بر 2000 کیلومتر نقاشی دیواری داریم و هر روز نیز بر تعداد آنها اضافه خواهد شد. رئیس سازمان زیباسازی در مورد نورپردازی تهران در شب گفت: ما برای این کار کمی مشکل بودجه داریم، ولی کارهای مطالعاتی اولیه انجام شده و تا اوایل سال آینده پل های سواره و رمپ های اتوبان های تهران نورپردازی خواهد شد.

وی از برداشته شدن اصل مجسمه فردوسی از میدان فردوسی تهران خبر داد و گفت: بدل این مجسمه تهیه شده است و برای حفظ و نگهداری آن باید این مجسمه و تعدادی از مجسمه های دیگر شهر تهران را برداریم و در موزه مجسمه نگه داریم.