آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۲
جامعه
۱۷

محیط بان ها آموزش تیراندازی می بینند

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان این که تاکنون بیش از یک میلیارد تومان برای تجهیز محیط بانان به اسلحه کلاش و کلت هزینه شده است، گفت: از این پس محیط بانان به صورت تئوری و عملی آموزش تیراندازی می بینند.

حمیدرضا خیلدار در گفت وگو با ایسنا افزود: از این پس همچنین محیط بانان برای آشنایی با مسائل و تکنولوژی های روز آموزش های بسیاری در دوره های زمانی مختلف خواهند دید.

وی از تهیه فشنگ برای تمام نیروها در سراسر کشور خبر داد و گفت: محیط بانان ایرانی از پیش از انقلاب که با عنوان شکاربانان شناخته می شدند، تاکنون از لحاظ تجهیزات و اسلحه به روز بوده و از این بابت مشکلی نداشته اند. خیلدار با بیان این که باید آموزش محیط بانان را نظام مند کنیم، افزود: اگر آموزش نیروها نظام مند نشود، سلیقه ای شده و با تغییر روسا تغییر می کند. به همین علت با نظر کارشناسان انتظامی و محیط زیست طرح نظام مند کردن آموزش محیط بانان را آغاز کرده ایم که اکنون در مراحل نهایی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست درخصوص برگزاری کلاس های دوره ای برای ارتقای محیط بانان اظهار کرد: هر فرد که به سازمان وارد می شود، از همان سال اول می داند که باید هر چهار سال یک دوره تخصصی ویژه بگذراند که برای ارتقای شغلی اش الزامی است.

به گفته وی، اگر کسی بخواهد فرمانده یگان استان ها شود، باید تمام دوره ها را گذرانده باشد که در این صورت فرد حداقل 24 سال سابقه دارد.