آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۲
حوادث
۱۹

رمال بی سواد، خانم ها را سرکیسه می کرد

ماموران پلیس مرکز استان اصفهان، فرد بی سوادی را که با رمالی و دعانویسی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن یاردوستی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در این باره گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر این که فردی شصت و هفت ساله به بهانه رمالی و دعانویسی از مردم کلاهبرداری می کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از تحقیقات گسترده، با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر رفته و فرد رمال را دستگیر و از منزل وی مقداری آلات و ادوات رمالی و دعانویسی کشف و ضبط کردند. رئیس پلیس مرکز استان تصریح کرد: در بازجویی از متهم، وی به بی سواد بودن خود و ناتوانی در خواندن دعاها اعتراف و عنوان کرد که قصدش از این کار فقط کسب درآمد از طریق فریب افراد ساده و خرافاتی بوده و دعاها را از روی جزوات دعانویسی کپی برداری می کرده است.

وی با اشاره به این که متاسفانه بیشتر مشتریان این کلاهبردار، زنان ساده اندیشی بودند که انتظار رفع مشکلاتشان را از این طریق داشتند، خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با سوءاستفاده از سادگی مردم به بهانه بازشدن بخت، گشایش مشکلات و خوشبختی، مخاطبان خود را فریب داده و برای دعانویسی و رمالی، مبالغی از آنها دریافت می کنند که لازم است مردم در این رابطه هوشیارانه تر عمل کنند.