آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۲
حوادث
۱۹

کلاهبرداری 3 میلیارد تومانی به بهانه سرمایه گذاری

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از شناسایی یک شرکت کاغذی با عنوان «آوای عرفان» و مدیر آن که سه میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین حسین زاده با اعلام این خبر گفت: در پی خبری مبنی بر جذب سرمایه های مردمی توسط شرکتی بدون داشتن مجوز قانونی تحت عنوان شرکت «آوای عرفان»، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی متوجه شدند فعالیت این شرکت غیرقانونی بوده و هیچ گونه مجوزی برای پرداخت سود به سرمایه گذاران توسط بانک مرکزی به این شرکت صادر نشده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این رابطه مدیر این شرکت به نام فرامرز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد. وی اعتراف کرد پس از ثبت این شرکت از آنجا که نیاز به سرمایه زیادی برای راه اندازی مجموعه تفریحی تحت عنوان «باغ ارم» داشته، با درج آگهی در روزنامه اقدام به جذب سرمایه های مردمی کرده و با دادن وعده های سود کلان ماهانه و سالانه به سرمایه گذاران، توانسته بالغ بر سه میلیارد تومان از 104 نفر کلاهبرداری کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان عنوان کرد: در تحقیق از 104 نفری که در این شرکت سرمایه گذاری کرده بودند، مشخص شد آنها تاکنون سودی دریافت نکرده اند و سرمایه آنها بازگردانده نشده است.

سرهنگ حسین زاده خاطرنشان کرد: با تکمیل تحقیقات، متهم دستگیر شده تحویل مراجع قضایی و با صدور قرار روانه زندان شد.

این مقام انتظامی به شهروندان در ارتباط با این گونه کلاهبرداری ها هشدار داد و گفت: هر شرکتی با درج آگهی در روزنامه و ادعای پرداخت سود کلان به سرمایه گذاران، معتبر نیست و شهروندان باید قبل از هرگونه سرمایه گذاری در این گونه شرکت ها، نسبت به هویت و اعتبار آنها تحقیق و از بانک مرکزی و سایر مبادی قانونی استعلام و پس از کسب اطمینان لازم اقدام کنند.