آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۳
اقتصاد
۴

آغاز جمع آوری گوشی های تلفن همراه از سطح بازار

ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالاو ارز از اول بهمن تمامی گوشی های موبایل قاچاق را از سطح بازار تلفن همراه کشور جمع آوری می کند.

به گزارش مجمع عالی واردات، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالاو ارز اظهار کرد: به دلیل ساماندهی بازار تلفن همراه و جلوگیری از قاچاق گوشی موبایل که به کاهش درآمدهای دولت منجر شده، این سازمان به طور جدی به مقابله و برخورد با فعالان غیرقانونی در این حوزه می پردازد.

مهدی ابویی گفت: همزمان با اجرای این طرح، تمامی گوشی های موجود در بازار که فاقد شبنم باشند، به عنوان کالای قاچاق به شمار می آیند و از سطح بازار جمع آوری می شوند.

وی با اشاره به این که این طرح باید از سال گذشته شروع می شد، اما با درخواست های مکرر اتحادیه ها و فعالان این صنف با تعویق انجام شد، اظهار کرد: هم اکنون اجرای طرح جمع آوری گوشی های قاچاق از اول بهمن به صورت گسترده آغاز می شود و هیچ گونه تمدیدی در مورد تعویق این طرح وجود نخواهد داشت.

ابویی با اشاره به کالاهای موجود در بازار که دارای طرح شبنم نیستند، افزود: آن دسته از فعالان بازار و فروشندگانی که کالاهای از قبل خریداری شده با برگه سبز گمرکی دارند، اما فاقد طرح شبنم هستند می توانند با مراجعه به اتحادیه های مربوط به دریافت کد رهگیری اقدام کنند تا کالاهای آنان در فهرست گوشی های فاقد طرح شبنم قرار نگیرد.