آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۳
حوادث
۱۹

کیف قاپ های قهار در کمین مشتریان بانک ها بودند

چهار مرد که از مشتریان بانک ها و مراکز خرید در محله های تهران کیف قاپی می کردند، از سوی ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، چندی پیش مردی با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران علیه چهار مرد به اتهام کیف قاپی شکایت کرد. شاکی گفت: روز حادثه پس از نقد کردن چک سه میلیون تومانی ام، در حال بازگشت به خانه بودم که راکبان یک دستگاه موتورسیکلت مرا هل دادند و با سرقت کیفم متواری شدند.

با اطلاعات به دست آمده از شاکی، چهره نگاری رایانه ای از متهمان انجام و جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد تا این که افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس عنوان کردند در دام سارقان گرفتار شده و پول و چک هاشان به سرقت رفته است.

ردپای 4 متهم در کیف قاپی های سریالی

ماموران با تحقیق از این شاکیان و چهره نگاری رایانه ای از متهمان فراری متوجه شدند تصاویر رایانه ای با هم مطابقت ندارد و متهمان چهار نفر هستند که به شیوه ای مشابه دزدی می کنند و احتمال دارد اعضای یک باند باشند.

در مرحله بعدی ماموران اطلاع یافتند متهمان همگی از افراد سابقه دار هستند. بنابراین پاتوق احتمالی آنها به طور نامحسوس تحت نظر گرفته شد تا سرانجام مخفیگاه متهمان شامگاه شنبه سی ام دی شناسایی و روز یکشنبه اول بهمن امسال آنها در جنوب تهران دستگیر شدند.

متهمان با انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران در بازجویی گفتند با تشکیل باند جدید، از مشتریان بانک ها در تهران سرقت می کردند.

اعتراف متهمان

در تحقیق از آنها معلوم شد دو نفر از اعضای باند به عنوان مشتری وارد بانک ها شده و با شناسایی افرادی که پول نقد یا چک های چند میلیون تومانی می گرفتند، مشخصات مشتریان را در اختیار دیگر همدستان خود قرار می دادند و آنها به محض خروج سوژه ها از بانک، با موتورسیکلت آنها را تعقیب و کیفشان را سرقت می کردند.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد متهمان علاوه بر کیف قاپی از مشتریان بانک ها، افرادی را هم که از مراکز خریدو طلافروشی ها خارج می شدند، تعقیب و کیفشان را سرقت می کردند.

بنابراین گزارش، با اعتراف متهمان به کیف قاپی های متعدد، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.