آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۴
جامعه
۱۷

دختران، رشته های نظری را بیشتر دوست دارند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تعداد بیشتر دختران در رشته های نظری کنکور، گفت: در مقطع کارشناسی ارشد تعادل ورودی دختران و پسران به صورت مساوی و در مقطع دکتری 60 درصد ورودی مربوط به پسران است.

ابراهیم خدایی در گفت وگو با فارس با بیان این که در رشته های نظری کنکور دختران بیشتر از پسران حضور دارند و باید برای این امر تعادل ایجاد شود، افزود: 460 هزار خروجی دیپلم نظری در کشور وجود دارد و در خروجی دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش 30 درصد جمعیت مربوط به دختران و 70 درصد مربوط به آقایان است، این در حالی است که جمعیت فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای و کاردانش حدود 250هزار نفر است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در گروه ریاضی که شامل رشته های فنی است در آزمون سراسری 45درصد داوطلبان را خانم ها و 55درصد داوطلبان را آقایان تشکیل می دهند، اما در دو گروه تجربی و انسانی تعادلی وجود ندارد و به طور مثال در گروه آزمایشی علوم انسانی 72درصد داوطلبان را خانم ها تشکیل می دهند.

وی عنوان کرد: هم اکنون هدایت تحصیلی در سیستم آموزشی به صورت برنامه ریزی شده صورت نمی گیرد، مساله این نیست که تعداد دختران یا پسران در ورودی دانشگاه ها زیاد است، بلکه باید چگونه هدایت شدن دانش آموزان بر اساس نیازهای کشور مورد توجه قرار گیرد.