آرشیو پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۵
صفحه اول
۱

لاوروف: منزوی کردن ایران ایده پوچی است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بااعلام مخالفت کشورش با تلاش ها برای انزوای جمهوری اسلامی ایران گفت: منزوی کردن ایران ایده پوچی است و این رویکرد کارساز نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی سالانه که به جمع بندی نتایج سیاست خارجی روسیه در سال 2012 اختصاص داشت، افزود: پیش از این نیز کشورهای بسیاری منزوی شده اند، اما تجربه نشان داده است که این رویکرد هیچ گونه دستاوردی ندارد.

وی اظهار کرد: باید به این مساله توجه کرد که نمی توان با ایران این گونه رفتار کرد.

وی اضافه کرد: روسیه طرفدار انجام گفت و گو های واقعی با ایران است و بر این باوریم که اگر این ایده محقق شود، نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت. وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اهمیت مذاکره با ایران در باره برنامه هسته ای این کشور، بر لزوم تداوم گفت و گوهای ایران و گروه 1+5 تاکید کرد.

وی افزود: تعیین محل برگزاری نشست ایران و گروه 1+5 در درجه دوم اهمیت قرار دارد و دو طرف در این باره ملاحظات خود را دارند.

لاوروف اضافه کرد: نمایندگان گروه 1+5 به ریاست کاترین اشتون نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است با نماینده ایران دیدار کنند.

وی با اشاره به دیدار اخیر هیاتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران گفت: ایران و آژانس درباره طرح مدالیته گفت و گو کردند و تهران اعلام کرده است که این سند را تائید خواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت: از دوستان ایرانی می خواهیم به این امر سرعت بخشند.

وی با بیان این که در سند مذکور بازدید از مراکز هسته ای ایران از جمله مرکز پارچین پیش بینی شده است، گفت: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی قبلااز مرکز پارچین بازدید کرده اند و هیچ چیز مشکوکی در این محل یافت نشد.