آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۹
صفحه اول
۱

بانک مرکزی: اختلال در کارتخوان ها اجتناب ناپذیر بود

مدیرکل اداره فناوری های اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی برخی اختلال های مربوط به پرداخت های الکترونیکی در روزهای اخیر را مقطعی اعلام و تصریح کرد: بزودی این مشکلات برطرف و ظرفیت جدید و مناسبی برای استفاده از دستگاه های کارتخوان ایجاد می شود.

به گزارش ایسنا، ناصر حکیمی درباره علت برخی اختلال ها بویژه در روزهای اخیر هنگام استفاده از دستگاه های کارتخوان و پرداخت های الکترونیکی گفت: اگرچه در ماه های اخیر همواره میزان استفاده از دستگاه های کارتخوان سیر صعودی داشته، اما تجربه نشان داده است روزهای پایانی بهمن و اسفند، خریدها و میزان استفاده از کارتخوان ها 40 تا 50 درصد افزایش می یابد و برای این که در این مقطع بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم باید تغییراتی در شبکه شتاب ایجاد می کردیم که مشکلات روزهای اخیر نیز از تبعات آن است و بزودی برطرف خواهد شد.

وی افزود: در تغییراتی که برای ارتقای ظرفیت شبکه در دست اجراست، بروز برخی اختلالات و قطع مقطعی اجتناب ناپذیر است. این مقام مسئول در بانک مرکزی تصریح کرد: با اقدامات در دست اجرا ظرفیت پاسخگویی مناسبی در اواخر بهمن و اسفند ماه که اوج خرید و استفاده از کارتخوان های فروشگاهی است، ایجاد خواهد شد. در چند روز اخیر بسیاری از دستگاه های کارتخوان قادر به خدمات دهی به مشتریان نبوده اند.