آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۹
اقتصاد
۴

بدهی ایرلاین ها؛ مانع اقتصادی شدن 3 فرودگاه کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه​ های کشور اعلام کرد: ایرلاین ها 43 میلیارد تومان هزینه تسهیلات همراه با نرخ بلیت هواپیما از مسافران دریافت کرده اند که سهم شرکت فرودگاه هاست، اما پرداخت نشده در صورتی که اگر ایرلاین ها بدهی خود را بپردازند، شش فرودگاه اقتصادی خواهیم داشت.

محمود رسولی نژاد در گفت وگو با ایسنا، در بیان وضع سه فرودگاهی که پیش تر اعلام کرده بود اقتصادی خواهند شد، گفت: روی کاغذ رسیدن به این نقطه شدنی است اما هنوز اشکالاتی وجود دارد.

وی افزود: اگر شرکت های هواپیمایی هزینه خدماتی را که از فرودگاه ها دریافت می کنند، بپردازند سه فرودگاه تبریز، شیراز و اصفهان نیز به نقطه سربه سر شدن هزینه و درآمد نزدیک می شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان این که درحال حاضر تنها سه فرودگاه مهرآباد، امام خمینی(ره) و هاشمی نژاد مشهد اقتصادی هستند، گفت: به دلیل بدقولی های شرکت های هواپیمایی در پرداخت بدهی شان به شرکت فرودگاه های کشور، همچنان با مشکلاتی در زمینه اقدامات شرکت های فرودگاهی مواجه هستیم.

رسولی نژاد در پاسخ به این که آیا شرکت های هواپیمایی در راستای پرداخت بدهی خود اقدامات لازم را انجام داده اند یا خیر، گفت: اقداماتی انجام شده، اما به شکل ایده آلی که قول داده بودند، نیست.