آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۹
اقتصاد
۴

نهاوندیان: در مرحله دوم هدفمندی اولویت باید با تولید باشد

محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در حاشیه هجدهمین نشست شورای گفت وگو بین بخش خصوصی و دولت اظهار کرد: ما در گذشته نیز این رسم را داشتیم که بعضی از جلسات علاوه بر این که در اتاق توسط دبیرخانه شورای گفت وگو برگزار می​شود، در وزارتخانه های دولتی عضو شورا، برگزار شود.

به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: از مدتی قبل شهرداری تهران که عضو رسمی این شورا است، آمادگی خود را برای میزبانی شورا اعلام کرده بود، لذا جلسه اخیر را در شهرداری تهران برگزار کردیم.

رئیس اتاق ایران با بیان این که در دستور کار جلسه روز دوشنبه ارائه گزارشی از سوی شهرداری تهران وجود داشت، تصریح کرد: گزارشی از عملکرد شهرداری تهران بخصوص مکانیزمی که برای رصد کردن آنچه در مدیریت شهری می گذرد، ارائه شد.

نهاوندیان درباره ادامه مباحث مطرح شده در جلسه روز دوشنبه شورای گفت وگو بیان کرد: بحث دیگری در رابطه با مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها مطرح شد که در جلسات مشترک دولت و مجلس دنبال می شود. نکته ای که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد این بود که قطعا ما در سال جاری اجرای مرحله دوم را نخواهیم داشت.

رئیس اتاق ایران گفت: این موضوع به طور قطع در قانون بودجه سال 92 باید مورد بررسی و تصویب مجلس قرار بگیرد.

وی گفت: با توجه به تاخیری که در ارائه بودجه سال آینده ایجاد شده، تصویب بودجه به دو ماه اول سال آینده موکول می شود و هر تصمیمی که گرفته شود اجرای آن از خرداد به بعد است.

نهاوندیان اظهار کرد: نکته مهمی که مورد اشاره قرار گرفت، این بود که در مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها باید اولویت اصلی به تولید داده شود.مجلس اجرای مرحله دوم هدفمندی را تا پایان سال جاری ممنوع کرده است با این حال دولت و مجلس این روزها سرگرم بررسی چگونگی اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها هستند.